Dag 9: verschillende stranden rondom Kuta met de scooter bezocht

30 september 2023 - Kuta, Indonesië

Vandaag na het ontbijt de scooter opgehaald. We willen verschillende stranden rondom Kuta bezoeken. We zijn eerst naar het westen gereden en daar hebben we Selong Belanak beach bezocht. We werden al gelijk aangesproken voor bedjes en of we wilden surfen. Hier zijn ideale golven voor beginnende surfers en er waren er ook heel veel aanwezig. Toch maar een bedje genomen voor 100000 roepies is ong 6 euro. We hadden geen zin om in het zand te liggen. Op deze plek was het wel lastig zwemmen met al die surfers, maar als je een stukje over het strand wandelde kon je heerlijk in de golven zwemmen en had je het strand helemaal voor jezelf. We zijn het strand helemaal afgelopen. Heerlijk weer met een lekker windje. Terug gelopen en bij een warung een heerlijke mie goreng speciaal gegeten met een bintang lemon. Toch nog maar even op de bedjes gaan liggen, ze zijn natuurlijk toch betaald tenslotte. Nog even naar de kunsten van de surfers gekeken en wat gelezen. Uiteindelijk weer verder gereden via een hele slechte weg naar het volgende strand  Mawi beach. Dit is een heel lokaal strand met een kleine warung, maar doordat het eb was kon je hier niet echt zwemmen. Op de achtergrond weer heel veel ervaren surfers om de golven te trotseren. Weer terug gereden over de hele slechte weg en op zoek naar het laatste strand in het oosten nl Tanjung Aan. Heel mooi strand met wit poederzand en allemaal kleine eettentjes met zitzakken om op te liggen. Helaas ook te weinig water om te zwemmen. Je moet hier echt 's morgens bij vloed in de zee gaan zwemmen. Dit strand is een geweldige plek om heen te gaan in ieder geval. Wij hebben genoten om hier even wat te drinken en zijn daarna weer teruggereden naar het hotel. Nog even gezwommen in het zwembad en dan weer douchen en een restaurantje uitzoeken voor vanavond. Foto's volgen later, hebben hier slechte wifi

1. Marian:
    30 september 2023