Dag 8: van Bali naar Lombok

29 september 2023 - Kuta, Indonesië

Goedemorgen,

Ons ontbijt stond om 7 uur netjes klaar zoals afgesproken. De driver was er nog voor 7.30 uur, dus ook netjes op tijd. Geen oponthoud onderweg. We waren om 9 uur in Padang Bay in de haven. Om 9.30 uur konden we inchecken voor de boot naar Senggigi in Lombok. Deze is iets later vertrokken dan 10.30 uur. De boot was overvol, wat een mensen gaan er op zo een boot. Gelukkig hadden we de boot in Nederland al gereserveerd.

Na 1,5 uur varen waren we in Lombok. Er kwam al gelijk een mannetje naar ons toe voor een taxi for a good price. 450000 roepies is ongeveer 27 euro. We hadden geen zin om verder te zoeken en zijn in een privé taxi naar Kuta gebracht in het zuiden van Lombok. Ritje van wederom 1,5 uur. Om 14.10 uur waren we in ons hotel Puri Rinjani bungalows. Mooie plek met zwembad en vlak bij het strand. Het was alleen eb en dan trekt het water zich heel ver terug en kun je ook niet in de zee zwemmen. Gelunched in het hotel en gelijk al lastig gevallen door heel veel kids die armbandjes willen verkopen. Lombok is heel Islamitisch en de vrouwen lopen hier ook met hoofddoek. Na de lunch nog even langs het strand gewandeld. Hier was niet zo heel veel te zien. Bij de receptie een scooter gehuurd om morgen hier een beetje rond te toeren. Voor overmorgen hebben we een snorkel tour geboekt met de boot. We blijven hier 3 nachten.

1. Marian:
    29 september 2023
    Lekker weer op de scooter.leuk.
  2. RIA van Bergen:
    29 september 2023
    Geweldig. Veel plezier xxx geniet ervan
  3. Frans en tiny:
    Leuk geniet er maar van