Dag 23: van Anuradhapura naar Negombo

28 maart 2024 - Negombo, Sri Lanka

Gisteravond nog heerlijk gegeten bij hotel Heladiv. De lekkerste kip ooit gegeten. Het was weer een heerlijke plek met hele fijne mensen. Alleen jammer van de muggen. Die zaten er in overvloed. En de airco deed ook niet wat wij wilden. De koude lucht blies precies over het bed. En alleen de ventilator aan was veel te warm. Dus niet zo heel goed geslapen, maar het hotel is zeker een aanrader. Vanochtend weer heerlijk ontbeten en om 9 uur weggereden met Truus. Truus had weer kuren en wilde niet automatisch starten. Dan maar weer handmatig. Dat ging gelukkig goed na een paar keer geprobeerd te hebben. De rest van de dag heeft ze ons niet in de steek gelaten gelukkig. Nog even tanken en olie bijvullen. Je weet maar nooit waar de tankstations zijn onderweg. Dan hebben we in ieder geval benzine. We wilden nog een strandje aandoen een stuk boven Negombo en dan de kustweg naar Negombo nemen. Toen we bij de kruising aankwamen om richting dat strand te gaan was het nog 45 km en dat betekende dat we ook weer 45 km extra terug moesten rijden. Dat vonden we geen 90 km waard. En vanaf dat punt was het nog 2,5 uur rijden naar Negombo. Onderweg nog gestopt voor een drankje en lekkere chocolade cake. Het geld voor de cola haalde hij uit de kassa en ging bij de buren de supermarkt binnen om voor ons cola te halen. Uiteindelijk moesten we 1060 roepies betalen, dat is ongeveer 3,30 euro. Hij wilde nog met ons op de foto en vond het helemaal geweldig dat wij als toerist bij hem iets kwamen eten en drinken. Het laatste stuk was toch weer spannend rijden en druk. Alles rijdt hier kris kras door elkaar en neemt voorrang hoe het uitkomt. Ik heb in ieder geval geen oog dicht gedaan in de tuk tuk. Je komt hier af en toe ogen te kort. Maar we hebben het gered. Wij zijn nog heel en Truus ook. Geen schade gelukkig. Om 14.30 uur waren we in het hotel. Dit is hetzelfde hotel waar we op de heenweg ook 2 nachten geslapen hebben. David was helemaal gaar. Dit was de langste afstand die we de hele vakantie gereden hebben. We vliegen morgenavond pas om 20.15 uur en hebben gevraagd of we de kamer tot 17 uur kunnen aanhouden. Het hotel is volgeboekt. Morgenvroeg om 11 uur moeten we uitchecken en dan nog eens vragen of er mogelijkheden zijn. En anders wordt het douchen bij het zwembad.

Vanmiddag nog heerlijk gezwommen in het zwembad. Het was als badwater. Lekker warm. Ik geloof dat we een uur in het water hebben gelegen. We zijn helemaal gerimpeld.

Morgen Truus terug brengen en nog een luierdagje aan het zwembad. Om 17 uur worden we gratis naar het vliegveld gebracht. Service van het hotel. En dan weer home sweet home.

Onderweg van Anuradhapura naar Negombo

1. RIA van Bergen:
    28 maart 2024
    Gezellig weer jullie hebben wel een toffe vakantie gehad. Een hele goeie vlucht terug groetjes RIA
  2. Marian:
    Weer een leuk verslag.
    Was al een beetje bijgepraat 😉🙃
    Voor morgen nog een heel fijne dag en een goede vlucht terug..
  3. Monique:
    28 maart 2024
    Gelukkig dat het weer goed is gegaan allemaal.
    Nog lekker slapen en dan morgen home sweet home met mooie foto's en herinneringen 😍.
    Goede terugreis en veilig thuis. 😘
  4. Sandra von Lümich-Mevissen:
    29 maart 2024
    Hallo Monique en David,
    Wat een mooi verslag van jullie reis. 👌
    Veilige terugreis.
    Groeten, Sandra (collega van David).

Jouw reactie