Dag 7: Hotel Bhuana beach cottages

28 september 2023 - Amed, Indonesië

Vandaag zonder wekker wakker geworden om 8.40 uur,terwijl we gisteravond al om 21.30 uur zijn gaan slapen. We hadden de slaap even echt nodig. David voelt zich alweer wat beter, maar heeft nog weinig energie. Met paracetamol gaat het enigszins. Vanochtend na het ontbijt, kan niet anders omelet, toast, thee en fruitjuice. Het ontbijt is hier overal hetzelfde of je moet gelijk aan de rijst, dat doen we maar niet. Voor ons is het ontbijt prima. Voor de lunch en diner is genoeg afwisseling te krijgen. Na het ontbijt snorkels en flippers gehuurd en even gaan snorkelen. Het waaide best hard waardoor er redelijk wat golven waren en het water daardoor ook wat troebel. Je kunt hier gelijk vanaf het strand snorkelen. Er is meteen een rif met hele mooie tropische vissen. Met vloed kom je daardoor lastig in het water en zeker met flippers aan. Je zit gelijk op de stenen. We gaan het vanmiddag nog eens bij eb proberen. Kijken of we een schildpad kunnen scoren. Na de lunch hebben we tijdens het snorkelen hele mooie vissen gezien en was het water rustiger en minder troebel. Het was wel moeilijker uit het water komen, hier en daar wat schaafwonden opgelopen aan de scherpe stenen. Maar de onderwater wereld van Amed is geweldig. In de namiddag even gaan pinnen en onverwacht terecht gekomen bij een mooi sunset terras. Hier kon je mooi de zon zien ondergaan achter de vulkaan die we beklommen hebben. Daarna gelijk gaan eten bij warung Jonny. Vanavond op tijd naar bed. Morgen vroeg om 7 uur ontbijt en om 7.30 uur komt de driver ons ophalen en brengt ons naar padang bay. Hier vertrekt de boot naar Lombok om 10.30 uur.

Voor de mensen die ons niet op polar steps volgen, er staan ook foto's op dit blog. Die staan alleen onder het blokje Vietnam, ik krijg dat niet aangepast helaas.

1. RIA van Bergen:
    28 september 2023
    Spannend weer maar veel genieten. Groetjes Ria
  2. Marian:
    28 september 2023
    Een drukke dag. Mooie en leuke foto's👍🌹