Dag 6: Batur Anung vulkaan en vertrek uit Ubud

Goedemorgen,

Vanochtend om 1.30 uur opgestaan. Om 2 uur werden we opgehaald met de taxi en samen met 4 Belgische meiden zijn we dit avontuur aangegaan. We werden naar een verzamelpunt gebracht waar we een bananenpannekoek en een kop koffie/thee kregen. Daarna zijn we aan de trekking begonnen. Dit was rond 3.15 uur. Het was een klim van ong 4km. Het was alleen stikdonker en je moest het doen met een zaklampje. Het was constant omhoog lopen over een pad met dikke keien en losliggend zand/grind. Ik heb niet veel van de omgeving kunnen zien omdat je heel goed moest opletten waar je je voeten zette. Maar we hebben het gehaald.  2 uur later waren we boven. David voelde zich gisteren eigenlijk al niet echt lekker  waarschijnlijk door de airco  dus de tocht was voor hem extra zwaar. Gelukkig wel de zon zien opkomen. Het was wel wat heiig, maar niet bewolkt. Het was alleen zweten naar boven van de inspanning  maar boven was het ijskoud en daar koelde je ook gigantisch af. Boven op de berg kregen we weer een warm drankje, een hard gekookt eitje en 2 witte boterhammen met een banaan.  Wat smaakt dit dan lekker na zo een inspanning. Dezelfde trip weer naar beneden gelopen. Dit was nog zwaarder omdat je constant uitgleed en moest oppassen dat je niet naar beneden kukelde. Nu zag je ook pas bij daglicht hoe stijl het pad omhoog liep. We zijn gelukkig weer zonder kleerscheuren beneden gekomen. Dat zal wel spierpijn gaan opleveren ben ik bang. Terug in het hotel nog even ontbeten, gedouched en David is nog even op bed gaan liggen tot de taxi ons om 12 uur komt ophalen en naar onze volgende bestemming brengt nl Amed. Hier willen we lekker gaan uitrusten aan zee 2 nachtjes. Na een taxirit van 3 uur zijn we aangekomen bij Bhuana beach cottages. Ik heb niet veel meegekregen van de rit. Alleen maar geslapen. Nu even genieten van zon, zee strand. Vanavond weer in een kleine warung gegeten. Heerlijke visschotel. Vanavond op tijd naar bed en morgen geen wekker.