Dag 4: van Negombo naar Hikkaduwa

9 maart 2024 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Vandaag begint onze reis richting zuiden. Dit zijn ongeveer 150 km. Vanochtend alle spullen weer in de tassen gedaan. Wat zijn die reiscubes dan handig. Hiermee heb je veel meer overzicht in je tas. Zeker als je constant uit je tas moet leven. In de cubes kun je alles lekker sorteren. Setjes die bij elkaar horen pak je dan zo uit de tas en je hoeft niet steeds alles te zoeken. Na het ontbijt zijn we weer met Truus onderweg. Wat zijn die eerste 100km chaos. We moesten richting Colombo, de drukste stad van Sri Lanka en David wilde niet omrijden. Bussen die van alle kanten om je heen rijden. Voetgangers die plotseling oversteken. Auto's die rakelings langs je doorrijden. We zijn er gelukkig heelhuids doorheen gereden. David heeft goed gereden en ik heb genavigeerd. Ging in een keer goed trouwens. Onderweg even gestopt bij een winkeltje om water te kopen. Op een terrasje even wat gedronken. We bestelden cola en mango Juice. Duurde heel lang en toen kwam de ober vertellen dat de mango op was. Dan maar papaya Juice. Uiteindelijk kregen we een witte en groene shake. Banaan en avocado. Is bijna hetzelfde toch. Maar was toch lekker. David nog een pepsi cola besteld en aangewezen, dat ging beter. Weer met Truus vertrokken, maar ze begon tegen te sputteren en wilde niet in de vrije stand. Ze wilde daardoor niet starten. Gelijk kwam er hulp aan, wat dat betreft zijn de mensen hier super vriendelijk. Deze meneer duwde Truus naar voren en duwde haar gelijk in de vrije stand. Nu lukte het starten wel, gelukkig. Nog een stukje gereden en uiteindelijk bij een turtle Farm terecht gekomen. Hier worden de eieren van de schildpadden onder het zand bewaard en na  49 tot 80 dagen worden de schildpadden geboren. Ze worden tijdelijk op de Farm gehouden om te groeien en als ze wat groter zijn worden ze weer in de zee terug gezet. Ook verblijven hier schildpadden met een handicap. Deze zijn bv in een visnet blijven hangen en zijn de vinnen afgesneden om te kunnen overleven. We hebben de schildpadden even mogen vasthouden. Helaas worden de kleine schildpadjes 's avonds rond zonsondergang pas teruggezet omdat het dan rustig is op het strand en de beestjes een grotere overlevingskans hebben. We wilden niet in het donker terug rijden, dus dat hebben we maar niet gedaan, wel jammer natuurlijk. De Farm lag trouwens aan een heel mooi zandstrand. Maar wel een hele wilde zee. Uiteindelijk waren we rond 15.30 uur in het hotel Hikka Sandy pearl. Spullen op de kamer gezet en nog een mooie strandwandeling gemaakt. In Hikkadua is een heel breed zandstrand, waar je lekker door het water kan lopen. Het is een toeristische plek waar heel veel Oostblokkers komen en die hier 2 weken aan het strand liggen. Ze waren allemaal heel erg verbrand. Tevens is het een walhalla voor surfers. Er zijn hier ook heel veel surfscholen.  Nog een drankje aan het strand genomen. David wilde wederom cola, maar de ober vond dat hij een liter moest nemen ipv een glas. Dat was veel goedkoper. Hij kreeg een fles cola op tafel gezet met een glas. Wat over was hebben we maar meegenomen naar het hotel. Vanavond weer lekker gegeten, maar ik kreeg mijn bord niet op. Zal wel door de warmte komen. Veel drinken en weinig honger. Ondanks dat we lang  met Truus onderweg geweest zijn, was het toch een leuke dag. Nu nog even chillen op bed en dan kunnen we alweer gaan slapen.

Groetjes

Turtle farmTurtlefarmStrand bij turtle farmTurtle farm

1. Saskia:
    9 maart 2024
    Hoi, leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet van alles wat er nog op jullie pad komt.
    Groetjes oet bung
  2. Marian:
    9 maart 2024
    Leuk om te lezen. Waw in ieder geval al een drukke dag.
    Lijkt me zonde om daar iedere dag aan het strand te liggen.
  3. RIA van Bergen:
    10 maart 2024
    Geweldig leuke foto's geniet ervan

Jouw reactie