Dag 3: Negombo naar Marawila beach

8 maart 2024 - Negombo, Sri Lanka

Na een goede nachtrust van 20.30 uur tot 6 uur vanochtend zijn we weer een beetje fitter. Uiteindel8jk om 8.30 uur opgestaan. Ontbeten, voor Aziatische landen overal hetzelfde. Toast met jam, omelet, fruit, fruitsap en koffie/thee. Met tuk tuk "Truus" naar het noorden gereden.

Uiteindelijk bij

De huisdieren van de plaatselijke bevolking, direct aan het strandLokale busGoudvissen te koop op de vismarkt

Marawila beach gestopt. Truus geparkeerd voor 0.30 euro en langs de lokale vismarkt gelopen. Hier wordt de vis rechtstreeks vanuit de zee verkocht. Zonder ijs ligt de vis een paar uur uitgestald in de warmte. Nog een stukje langs het strand gewandeld. Hier worden we gezien als de rijke toeristen. Uit alle hoeken komen bedelaars die geld willen. Nu wil ik best wat geven, maar er is niet aan te beginnen. Zodra je iets geeft staat er weer iemand anders voor je. Zelfs met doktersrekeningen bij zich die ze niet kunnen betalen. Het valt wel op dat de sri lakanen wel vaak geld geven. Als voetganger ben je op straat zeker niet veilig. Een tuk tuk reed me bijna van de weg.  Een vrachtwagen en bus hebben altijd voorrang. Een voetganger moet maar aan de kant gaan. Bij de vismarkt en op het strand zijn we een echte bezienswaardigheid. Wij mogen een foto maken en daarna willen ze met ons op de foto. Het strand is mooi, maar op veel plaatsen ligt ook afval. Langs de weg is de stoep opgebroken. Wij dachten dat er cement op de grond lag, maar het stonk vreselijk naar poep. Er wordt gewoon het riool leeggeschept en naast de stoep neergelegd. De mensen zijn wel super vriendelijk. Overal hoor je kinderen hello zeggen. Met Truus teruggereden naar het hotel. Ons energielevel is weer flink gedaald. De oogleden beginnen weer zwaar te wegen. Nog even een sandwich gegeten en geprobeerd om met Truus te rijden. Kom er nog niet mee weg. Kan al opstarten en schakelen. Optrekken lukt nog niet. Laat het voorlopig maar aan David over. Vanmiddag nog even uitrusten bij het zwembad en morgen onze eerste lange tocht richting Hikkaduwa.

1. Alex van Oeveren:
    Geweldig
  2. RIA van Bergen:
    Geweldig genieten maar xxx
  3. Marian:
    8 maart 2024
    Maar goed dat jullie Truus bij je hebben anders kwam je nergens .🤣🤣🤣
  4. Monique:
    8 maart 2024
    Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Veel plezier en voorzichtig 😘

Jouw reactie