Dag 2: van Doha naar Colombo

7 maart 2024 - Negombo, Sri Lanka

Het was een nacht met weinig slaap. Maar de vluchten waren allemaal op

Onze tuk tuk de rooie genaamd TruusSri lakaans rijbewijsZwembad hotel Cloud 9

tijd. In Doha een half uurtje later vertrokken, maar onderweg weer ingehaald. Uiteindelijk om 10 uur geland. Naar de balie voor de paspoortcontrole. Maar helaas je moet in Sr Lanka eerst een papiertje invullen met je paspoortnr en waar je naar toe gaat. Toen weer terug naar de balie. Het eta formulier hebben ze amper naar omgekeken. Terwijl dit van te voren een heel gedoe was om de mail te ontvangen. Koffers hebben we vrij snel.ontvangen. We wilden graag wat geld pinnen, maar er stond een hele lange rij bij de ATM. De chauffeur konden we ook niet vinden. Misschien staat hij buiten te wachten. Buiten vonden we hem ook niet. Terug naar binnen werd nu een probleem, dan krijg je weer opnieuw een koffer cheque. En daar zagen ze een zakmes in. Dat werd ons gelijk afgenomen en kregen we pas weer terug als we naar buiten gingen. Dan maar een simkaart kopen om de chauffeur te bellen. Uiteindelijk heeft iemand van de Airport onze chauffeur gebeld en doorgegeven dat we een sim kaart waren aan het kopen. Deze konden we gelukkig met visa betalen. Weer terug naar de pinautomaat, maar deze was intussen leeg. De chauffeur had de tuk tuk al bij zich, samen met nog een tuk tuk en chauffeur. David mocht gelijk gaan rijden in het drukke verkeer. Dat ging goed. Is alleen erg wennen alles toetert hier en dat moet hij nog leren om constant te toeteren. Ik heb alleen meegereden, moet nog even kijken waar ik dat ga oefenen. Alle papierwerk afgehandeld en doorgereden naar het hotel cloud 9. Dit ligt gelukkig maar een paar honderd meter verder op dezelfde weg. Ingechecked, en weer op zoek naar een pinautomaat. Bij de eerste kregen we weer geen geld. Ook niet met kleinere bedragen. Wat een gedoe. De volgende deed het gelukkig wel. Hier maar gelijk 300 euro gepind. Daarna klein hapje gaan eten bij coco beach club. Ons een beetje vergist met het geld dat is nog even wennen. Uiteindelijk 7,50 fooi gegeven. Komt vast door te weinig slaap en de warmte zullen we maar zeggen. In ieder geval iemand heel blij gemaakt vandaag. Nu lekker even bij het zwembad uitrusten. Straks weer ergens een restaurantje opzoeken en op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Marian:
    7 maart 2024
    Alles toch nog op de pootjes terecht gekomen
    David werd dus wel gelijk in het diepe gegooid.
    In ieder geval goed gegaan
    Straks lekker eten en hopelijk lekker slapen.
    Tot de volgende aflevering. ❤️
  2. Monique:
    7 maart 2024
    Wat spannend meteen rijden in die tuk tuk in de drukte.
    Maar gelukkig toch alles goed gekomen ook met de centjes. Nu lekker gaan genieten 😘
  3. Frans en tiny:
    7 maart 2024
    Geniet er maar lekker van pap en mam uit stein
  4. RIA van Bergen:
    7 maart 2024
    Spannend maar kwam uiteindelijk goed.
  5. Wilma Monfrance:
    7 maart 2024
    Heel leuk om jullie te volgen.
    Eerst uitrusten en dan volop genieten.
    Fijne vakantie en groetjes.
  6. Monique:
    7 maart 2024
    Jullie hebben geluk gehad. Vandaag is vliegveld Düsseldorf dicht ivm stakingen.
  7. Monique van Bergen:
    8 maart 2024
    Oh echt. Dan is het geluk gelukkig met ons.

Jouw reactie