Dag 1: Vlucht Dusseldorf, via Doha naar Colombo

7 maart 2024 - Düsseldorf, Duitsland

Vanochtend al vroeg wakker. Vanaf 6 uur al liggen draaien in bed. Uiteindelijk maar opgestaan. Lynn nog even uitgezwaaid, die vertrok om 7.10 uur naar haar werk in Eindhoven. Op het gemak nog even ontbeten. Na het douchen de laatste spulletjes nog ingepakt. Hopenlijk zijn we niks vergeten. Onze taxi William was netjes op tijd. Om 9.30 uur vertrokken uit Stein. Met een kleine file onderweg, waren we ruim op tijd op de

Vliegveld DusseldorfDoha vliegveldQatar airways

luchthaven. De incheckbalie was nog niet open.

Eerst koffie gedronken en om 11.45 uur kunnen we de koffers inleveren. Dit ging vrij snel, aangezien we online thuis al hebben ingecheckt. Nog snel de powerbanks uit het koffer gehaald, deze moeten in de handbagage. Door naar de security. Daar stond een hele lange rij. Onze handtas werd extra gecheckt ivm metalen water fles. David moest gefouilleerd worden en ik kreeg zelf ook een extra check. Na de douane moest David ook weer aan de kant voor een extra controle. Eindelijk mochten we door. Om 12.05 uur bij de gate. David wilde nog even bij de vip lounge kijken, maar daar kom je echt niet door met economy class. Ligt vast aan onze traveller outfit. We moesten gelijk weer terug. Nog even een broodje eten en wachten tot we kunnen boarden. Vliegtuig is netjes op tijd vertrokken, om 14.45 uur. De plaatsen waren niet zo heel breed en zeker niet als er dan een groot breed persoon naast je komt zitten. Gelukkig vond deze meneer dit ook niet prettig en na een uurtje is hij naast ons vertrokken. Lekker weer 3 stoelen voor ons tweeën. Het eten en drinken was goed verzorgd in het vliegtuig. Verder beetje geslapen en film gekeken.  Om 22.45 uur geland op Doha en met de bus naar de terminal. Wat is het hier groot. Heel veel verkeer op het vliegveld. Weer door de security en met de tram naar gate C57. Om 1.30 uur mogen we weer boarden. En dan Sri Lanka here we come.

1. RIA van Bergen:
    7 maart 2024