Dag 18: Pidurangala tots em safari

24 maart 2024 - Sigiriya, Sri Lanka

Gisteren na het regenbuitje nog even rondgewandeld. Vlakbij het hotel ligt een leuk straatje met allemaal kleine restaurantjes Nog even op een terrasje gezeten met een heel mooi uitzicht op de leeuwenrots. Terug gelopen naar het hotel en na het douchen bij het hotel gaan eten. Wat een lekkere rijst sweet en sour gegeten. Was wederom erg lekker. Weer op tijd naar bed, want vandaag gaat de wekker weer om 6.30 uur.

Na het ontbijt gaan we de Pidarangala rots beklimmen.

We hebben erg getwijfeld of we de leeuwenrots of de Pidarangala rots zouden doen. Veel navraag gedaan en iedereen zegt als je geen tijd hebt om beiden te doen moet je gaan voor de Pidarangala rots. Dan heb je een heel mooi uitzicht op de leeuwenrots, veel minder druk en veel goedkoper. Dan gaan we dat maar doen. Nog even ontbijten en dan kunnen we weer gaan met de banaan.

Om 8  uur begonnen met de wandeling naar boven. Ik moest weer een sarong om, omdat we langs een tempel moesten gedurende 1 minuut. Gelukkig kon ik er eentje pakken van de stapel. Ik had er zelf geen bij natuurlijk. Het pad liep over een aangelegde trap van rotsen. Geen recht toe rechtaan trap. We liepen gelukkig wel in de schaduw. Het was al bloedheet met klimmen. Het was gelukkig geen zware tocht. Alleen het laatste stukje. Tussen smalle rotsen doorlopen en boven aan de top moest je via een steile kei omhoog klimmen. Gelukkig kreeg ik hulp van een gids die heeft me omhoog getrokken. Ik merk toch dat ik weinig kracht in mijn benen heb. We worden toch een jaartje ouder. Boven op de rots is een vlak plateau waar je over heen kan lopen metceen heel mooi uitzicht op de leeuwenrots. Deze zal ook schitterend zijn om te lopen. Maar ik merk toch dat die toeristische attracties voor ons toch te druk zijn en dat vind ik wel jammer. We hebben in ieder geval mooie foto's van de leeuwenrots kunnen maken. En nu is het weer tijd vor een hapje hebben weer wat calorieën verbrand en wat vocht verloren.

We hebben genoten van onze smoothie bowl met banaan. We hebben er lang op moeten wachten. De kokkin was ziek en er was geen elektriciteit. De zoon heeft moeten improviseren. Maar de bowl smaakte heerlijk. Terug naar het hotel en even afkoelen in het zwembad. Om 13 uur worden we opgehaald door de jeep en gaan we weer op zoek naar olifanten in Habarana. De chauffeur was weer heel vriendelijk en bescheiden. Hij deed alle moeite in het park om olifanten te vinden. Wanneer er olifanten waren probeerde hij de jeep zo te parkeren dat we goed zicht hadden voor de foto's. We hebben lang moeten zoeken. Het was ook midden op de dag en olifanten houden niet van de zon. Het was ook weer op sommige plekken file rijden met de jeeps. Denk dat ik morgen weer onder de blauwe plekken zit. Het hobbelde behoorlijk in de jeep. Onder het rijden kon je geen foto's maken. Later op de middag zijn we toch nog aardig wat olifanten tegen gekomen. Ik vond het weer een geweldige dag in ieder geval. We hebben de hele middag zitten zoeken naar olifanten en op de terugweg staken ze gewoon de weg over. Geweldig. Ze liepen zo langs de jeep het bos weer in. Nog oponthoud gehad bij het spoor. Er zou een trein komen en de jeeps stonden allemaal om ons heen. Veel aapjes ook daar bij het spoor. Ineens begon iedereen weer te rijden. Geen trein gezien. Nog een drankje gedaan bij het hotel. Daar stikte het van de muggen. Die kwamen volgens mij op ons bezwete lichaam af. Snel douchen en nu zitten we te wachten op ons eten.

Mixed gril besteld. Was half vis, half vlees en wat waren die garnalen lekker. Met Truus terug gereden, was gelukkig maar een klein stukje in het donker. Morgen weer lekker naar de zee 2 nachtjes. Even lekker niks en uitrusten.

1. Marian:
    Weer dus een mooie dag.
    Nu dus even rustig aan.
    Hier is het shit weer dus ook rustig aan😆😅
    Goeie reis verder.
  2. RIA van Bergen:
    24 maart 2024
    Er was weer veel te zien wat allemaal erg mooi was . Geniet er nog maar van want hier is het regen en hagel en frisjes. Fijne vakantie en geniet ervan xxx
  3. Monique van Bergen:
    Xxx