Dag 17: van Kandy naar Sigiriya

22 maart 2024 - Sigiriya, Sri Lanka

Gelukkig weg uit het drukke Kandy. Wel nog lekker ontbeten vanochtend. Buikjes weer gevuld. Niet zo een fijne nacht gehad. Vaak wakker en om half 7 maar wat gaan lezen. Vandaag weer een tocht van 80 km te gaan. Tot Dambulla is ongeveer 65 km. Daar gaan we de grottempels bezoeken. Komen de sarongs weer van pas. Het was even zoeken naar de ticketbalie. Het was nog een stuk lopen. De ingang was ergens anders dan waar we Truus geparkeerd hadden. Kaartjes gekocht en dan via aardig wat trappen naar boven. Het kostte moeite, want het was ontzettend warm. Heel veel aapjes rondom de tempel. Je kunt er fruit kopen langs de weg en daar worden die aapjes mee gevoerd. Het tempelcomplex heeft grotten onder een enorm overhangende rots. De wanden en plafonds bevatten allemaal muurschilderingen. Heel mooi om te zien. Sinds 1991 staat dit complex op de werelderfgoedlijst van Unesco. Nog een half uurtje rijden en dan zijn we in Sigiriya. In de verte kunnen we de Pidurangala rots zien liggen die gaan we morgen beklimmen. Nu eerst even afkoelen in het zwembad. De lucht wordt langzaam donker en het begint iets te druppelen. Tijd om even lekker te lezen.

Tot morgen

Dambulla gouden tempelDampulla gouden tempelDambulla grottempelApen bij de gouden tempel DambullaThe Nature Park villaDambulla grottempel

1. Marian:
    22 maart 2024
    Prachtige foto's en weer mooi verhaal🙃🙂🌹
  2. Frans en tiny:
    22 maart 2024
    Leuk amuzeer Julie nog maar een weekje
  3. Monique van Bergen:
    23 maart 2024
    🤩😘
  4. RIA van Bergen:
    22 maart 2024
    Geweldige foto's weer weer een hoop gezien groetjes 3🤗😎.
  5. Monique van Bergen:
    23 maart 2024
    Dankjewel Ria, het is hier idd genieten

Jouw reactie