Dag 15: Wandeling Horton plain's naar Wold's End en de Bomburuella waterval

20 maart 2024 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Gisteravond nog lekker gaan eten in een lokaal tentje. Begonnen met parata met dahl. Lekker pittig. Daarna had David nog honger. Nog een kothu met kip besteld. Was ook heerlijk. Uiteindelijk waren we 5 euro kwijt voor 3 gerechten en 3 consumpties. Was nog goedkoper dan de 2 cappuccino's 's middags. Wat een verschil. Gisteren op tijd naar bed gegaan. Vanochtend om 4.30 uur de wekker. Hoezo vakantie. Er wordt aangeraden om de horton plain's voor 10 uur bewandeld te hebben ivm opkomende mist. En dan is het uitzicht niet meer zo mooi boven. Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag mist zou komen bij zo een strak blauwe lucht. We waren om 6 uur in het park. Nog even snel ontbeten in de auto. Hadden we van het hotel meegekregen. Ondertussen heeft de driver voor ons kaartjes gehaald. Kost tegenwoordig ook al bijna 75 euro voor 2 personen. Nogceen stukje met de auto gereden naar de parking. De driver blijft op ons wachten tot we terug zijn. Om 6.30 uur zijn we aan de wandeling begonnen. De zon kwam net op. Met een hele mooie oranje hemel. De wandeling is in totaal 9 km. Het is geen zware tocht. Af en toe wat klauteren over stenen. Hier en daar wat meertjes. Af en toe loop je door het bos. Een hele andere omgeving weer en ook dat is Sri Lanka. Wanneer je op het hoogste punt bent, is ongeveer 2500 meter, zou je niet geloven dat dit Sri Lanka is. Het uitzicht was geweldig bij een strak blauwe hemel. We zijn begonnen met 10 graden en lange broek met dik fleecevest. Boven aangekomen kon het vest toch uit. Met de zon was het lekker warm. In het park ligt ook nog een kleine waterval, Baker's fall. Wanneer je niet veel tijd hebt kun je ook naar little Worlds end lopen, deze tocht is korter. Wij hebben ze beiden gelopen. Het was gelukkig niet druk. Het eerste uur hebben we bijna alleen gelopen. Boven op de berg viel de drukte ook mee. Om 9.30 uur waren we weer terug bij de taxi. Nog een uurtje rijden terug naar het hotel.

Voor vanmiddag hadden we niet echt een planning. We wilden niet weer in het plaatsje rondlopen. Zo bijzonder is het niet. Nog even gegoogled om evt nog naar een waterval te gaan. En uiteindelijk gekozen voor Bomburuella waterval. Deze ligt 18 km van ons hotel af. Met Truus ongeveer 40 minuten rijden. Over een mooie bochtige weg gereden. Op de terugweg had Truus wel wat moeite om de berg op te komen. Maar ze heeft ons weer veilig naar het hotel gebracht. Onderweg nog een jongetje meegenomen die uit school kwam en we vonden het zielig dat hij moest lopen. Hij nam ons aanbod gretig aan. De waterval was nog een stevige klim naar boven. Onze benen voelden aardig verzuurd aan. De trap naar boven kostte wat moeite. Maar we hebben het weer gefixed. Om 16 uur weer terug in het hotel. Het begint weer aardig af te koelen hier naar 22 graden, dus tijd voor een lekkere warme douche. Dalijk weer op zoek naar een eettentje, want we beginnen weer honger te krijgen, vanmiddag geen lunch gehad. Het was een hele intensieve dag. Maar ik had deze zeker niet willen missen. Morgen weer verder naar Kandy.

Groetjes

Bomburuella watervalHortan Plains, uitzicht op Adam peakHorton plainsBaker's fall Horton PlainsWorld's end

1. Marian:
    20 maart 2024
    Vandaag dus even aan de conditie gewerkt.👍😊😊❤
  2. Monique van Bergen:
    20 maart 2024
    Al die calorieën verbrand van dat lekkere eten hier
  3. RIA van Bergen:
    20 maart 2024
    Geweldig wat een sport aan lopen geen gebrek succes weer mooie foto's groetjes
  4. Monique van Bergen:
    😍😍
  5. Marian:
    😅😊🙂🙃👍👍❤️
  6. Trudie en Evert:
    20 maart 2024
    Als jullie terug komen zijn jullie toe aan vakantie om uit te rusten 😅
  7. Monique:
    20 maart 2024
    Jullie hebben echt een actieve vakantie, geniet lekker en laat ons ook verder weer mee genieten 😘.
  8. Jolanda Klarenaar-Verleg:
    21 maart 2024
    Monique, ik kan niet anders zeggen dan dat je je weer heel goed hebt voorbereid. Tjonge, je weet echt overal de mooie plekjes uit te halen, indrukwekkend allemaal 🥰
  9. Monique van Bergen:
    21 maart 2024
    Op de een of andere manier krijg ik daar energie van. Maar we komen zeker nog eens terug. We hebben toch nog niet alles gezien in 3 weken. En 's avonds op tijd naar bed natuurlijk.

Jouw reactie