Dag 14: van Ella naar Nuwa Eliya met de trein

19 maart 2024 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Vandaag de wekker om 7 uur. We kregen al een berichtje van de driver die Truus kwam ophalen bij het station. Hij brengt Truus met onze bagage naar Nuwa Eliya. We hoeven pas om 8.30 uur op het station te zijn, dus hij was heel erg ruim op tijd in ieder geval. Een berichtje terug gestuurd dat we eerst nog even gaan ontbijten. We waren nu vroeger dan gisteren bij het ontbijt en de keuze was een stuk groter. Heerlijke pannekoekjes met cocos en bruine suiker. Lekkere roti met sambal en coco's. Yoghurt met honing. Fruit en toast met jam en eitjes. Buikje weer vol. Klaar voor de treinreis. Dit schijnt de mooiste treinreis ter wereld te zijn.  Truus gestart maar als ze nog niet warm gedraaid is heeft ze moeite met bergbeklimmen. Aangezien we bij het hotel een hele steile berg omhoog moeten lukt dit niet in een keer. Weer achteruit terug en toen volle gas omhoog. Dit lukte maar net. Het station van Ella is vlakbij en daar alle papieren van Truus aan de driver gegeven. Hij zou Truus afleveren bij het station in Nuwa Eliya. We hadden gisteren gekeken hoever ons hotel van het station af zou liggen en volgens maps.me was dat 450 meter. Met de driver afgesproken dat hij Truus bij het hotel kon af zetten dan hoefde hij niet te wachten. Achteraf bleek het 7,5 km te zijn tot het hotel, dus een beetje ver om te lopen. Een tuk tuk van de straat geplukt en naar het hotel gereden. Daar stond Truus al geparkeerd en de sleutel en papieren lagen weer netjes bij de receptie. Top geregeld weer. Ingechecked en de tassen op de kamers gezet. We hadden voor vanmiddag geen planning. Te voet het stadje ingelopen. Leuk om het straatleven hier mee te maken. Je kijkt de ogen uit. Het is hier qua temperatuur een stuk koeler, omdat we hier in de bergen zitten. Maar 23 graden en een heerlijk zonnetje is ook weer even lekker en zeker om door de stad te lopen. Een kipburger gegeten voor de lunch, wat rondgewandeld en een cappuccino gedronken bij het grande hotel. Dit is een populair hotel voor de high tea. Aangezien we al gegeten hadden hebben we alleen koffie gedronken a 4,50 euro per kop. Dit zijn niet eens Europese prijzen. Koffie smaakte wel heerlijk, dat mag ook wel voor die prijs. Daarna weer teruggelopen naar het hotel en weer even mijn blog bijgewerkt. De treinreis was zeker de moeite waard. Mooie vergezichten, kinderen die zwaaien langs de route. Het spoor loopt niet recht, maar in allerlei bochten dwars door de bergen. We hadden gereserveerde plaatsen in de tweede klas. Op voorhand online gekocht. Deze treinreis gaat ook door naar Kandy, dan zit je 7 uur in de trein. Wanneer je geen gereserveerde plaatsen hebt kun je 7 uur staan. We hadden niet eens in de gaten dat we onze eindbestemming bereikt hadden. Ik vond dat er erg veel mensen uitstapten en toen ik  naar buiten keek zag ik het naambordje staan. Oeps net op tijd dus.

Morgen weer vroeg dag. Om 5 uur worden we opgehaald door de taxi en gaan we de hike doen naar world's end. Ben benieuwd.

Trein rit van Ella naar Nuwa EliyaStation EllaStation Ella

1. RIA van Bergen:
    19 maart 2024
    Geweldig leuk om alles te lezen, groetjes veelplezier verder 🤗😘
  2. Marian:
    19 maart 2024
    En alweer een mooie en leuke dag.
    Maar goed dat Truus het gered heeft de berg op.
    Prijzige koffie.
    Volgens mij gaat de tijd heeeeel snel
  3. Marian:
    19 maart 2024
    Heb de indruk dat mijn reactie niet verzonden is
  4. Monique van Bergen:
    Jawel Marian, reactie is verzonden
  5. Monique:
    19 maart 2024
    Jullie hebben weer op en top genoten en wij ook van je verhaal 😘.
  6. Monique van Bergen:
    😘😘