Dag 13: Ella, little Adam's Peak en Nine Arch Bridge

18 maart 2024 - Ella, Sri Lanka

Dag 13 alweer. Wat vliegt de tijd. Vandaag weer een actieve dag. Little Adam's peak is een berg metceen heel mooi uitzicht. Eigenlijk moet je hier met zonsopgang boven op de berg zijn. Aangezien David twee nachten niet geslapen heeft in de lodge wilde ik hem dit vanochtend niet weer aandoen om zo vroeg op te staan. Om 7.15 uur de wekker en eerst lekker ontbeten. Met Truus richting little Adam's Peak gereden en geparkeerd op de parking. Je kunt hier ook ziplinen of schommelen op een swing. Dat hebben wij niet gedaan. De hike zelf was maar een half uurtje, via trappen omhoog. Je kunt dan nog verder doorlopen over een stenen en zandpad. Dit loopt best steil naar beneden en ook weer steil omhoog. Nog even getwijfeld of we dit wel/niet moesten doen. We zijn geen 20 meer natuurlijk. Maar ik wil natuurlijk toch alles proberen en we zijn er toch. Naar beneden vind ik doodeng. Ik glijd altijd uit, weet niet hoe dat komt. Weer twee keer op mijn kont gelegen. Naar boven op handen en voeten dat ging goed. Maar boven is een prachtig uitzicht met strakblauwe hemel. Dezelfde weg weer terug gelopen. Toch geen spijt dat ik doorgklauterd heb. Weer verder met Truus op pad naar Nine Arch Bridge. Dit is een 30 meter hoge brug midden tussen de theevelden. Een aantal keer per dag komt de trein over deze brug heen. Truus geparkeerd, want de weg werd toch wel erg steil en smal. Toen was het toch nog een eindje lopen naar de brug. Het laatste stukje was weer een steil onverhard pad naar beneden. We moesten nog een kwartier wachten voordat de trein over de brug zou rijden. Nog een stukje over het spoor gelopen. Om 12 uur kwam de trein idd langs en dan moet iedereen van de brug en het spoor af. Het was erg druk, dat was wel jammer. Teruggelopen naar boven en nog even gestopt bij café Saul Ella. Hier nog een lekkere nasi gegeten met mooi uitzicht op de brug. Truus weer opgehaald en we hadden het nu warm genoeg gekregen van die inspanning vanochtend. Tijd om nog even bij het zwembad door te brengen, boekje lezen en weer een verhaaltje schrijven. Vanavond gaan we in Ella zelf eten en morgen met de trein naar Nuwa Eliya.

Groetjes

Little Adam's PeakLittle Adam's PeakLittle Adam's PeakNine Arch BridgeCafe Saul Ella

1. RIA van Bergen:
    18 maart 2024
    Geweldig foto's weer geniet ervan doeiiii

Jouw reactie