Dag 14: Vertrek Tetebatu naar Senggigi

5 oktober 2023 - Senggigi, Indonesië

Vanochtend voor de laatste keer ontbeten in Tetebatu. Heerlijke banaan pannekoeken en een fruitsalade met verse ananas en mango en een lekkere mok gemberthee. We hebben weer dezelfde chauffeur geregeld Salam. Hij was meer dan op tijd, een uurtje te vroeg. We vonden de hangmat heerlijk op dit complex en volgens de eigenaar Ron kon je die voor 7,50 euro kopen. Aan de chauffeur uitgelegd waar we die konden krijgen en Salam zou er wel naar toe rijden. Wij dachten dat dat in de buurt zou zijn, maar Salam reed helemaal door tot in de buurt waar alle spullen van Java verkocht worden. Hier wordt alles van Java ingevoerd en op Lombok verkocht. Maar helaas geen hangmat. De chauffeur woont in de buurt van ons hotel. Wanneer hij iets tegenkomt belt hij ons en wie weet kunnen we er nog een scoren voordat we weer naar huis gaan. We waren rond 12.30 uur in het hotel. Volgens mij zijn we tot nu toe de enigste gasten. We hebben nog niemand gezien hier en zitten nu te wachten op onze lunch. Heerlijk gegeten weer en vanmiddag even lekker uitrusten aan het zwembad. Op een gegeven moment belde de chauffeur. Hij zou onze boottickets regelen om naar gili air te gaan zaterdag, maar die moest hij gelijk betalen natuurlijk. Hij is ons de tickets komen brengen en het geld komen ophalen. Wat een service weer. Vanavond zijn we richting het strand gelopen om te eten. Was een half uurtje lopen, alleen toen was het nog licht. Hier rondom het hotel is niet veel te beleven, maar aan het strand liggen heel veel kleine restaurantjes, midden tussen de locals. Hier kon je heel leuk zitten in het zand op de zitzakken. Zo zie je maar weer kom je onverwachts toch weer een leuk plekje tegen. Heerlijke vis gegeten en David alweer Nasi Goreng speciaal. Nog een milkshake gedronken, hopenlijk gaat dat goed want er zat schepijs in en dat eet ik nomaal niet in deze landen. Daarna in het donker weer teruggelopen. En nu nog wat lezen op de kamer in de airco. Het is hier weer een stuk warmer dan in de rijstvelden. Scheelt toch een graad of vijf. Hier blijft het 's nachts nog rond de 24 graden.

1. Marian:
    5 oktober 2023
    Leuke dagbesteding weer. Prima service van de chauffeur.Zou hier echt onbetaalbaar zijn.
    Jullie verblijf ziet er ook uitstekend uit.