Dag 15: laatste dag Lombok

6 oktober 2023 - Senggigi, Indonesië

Vanochtend ontbeten in het hotel. Hoe kan het ook anders, toast met jam, omelet, fruitsalade, fruitsap en thee. Daarna een scooter gehuurd. We hadden nog even getwijfeld om lekker bij het zwembad te blijven liggen, maar dan krijg ik toch de kriebels om weer wat te gaan doen. Toch weer lekker een stukje gereden langs de kust. Een drankje gedaan bij een schildpaddenopvang. Hier geven ze de schildpadjes te eten, totdat ze groot genoeg zijn om te worden uitgezet in de zee. Lekker langs het strand gewandeld. Wat is het hier heerlijk rustig. Bijna geen toeristen. Hele strand voor jezelf. Nog een stukje door de bergen gereden. Hier zaten heel veel apen langs de weg. Door het binnenland terug gereden en heerlijk Italiaans gegeten bij een luxere strandtent. Terug naar het hotel gereden. Voor de zekerheid nog wat geld gepind, omdat we niet zeker weten of je op Gili Air, genoeg atm's hebt. Nu nog even relaxen aan het zwembad. We zijn hier echt de enigste gasten. Toch geeft dat ook een gek gevoel. Het is hier heel mooi, maar waarschijnlijk te ver weg van het plaatsje Senggigi. Maar met de scooter ben je er zo. Vanavond nog even in Senggigi eten en om 22 uur de scooter weer inleveren. Morgen worden we om 11 uur opgehaald door Salam en naar de haven gebracht en gaan we met de speedboot naar Gili Air. Vier dagen genieten van zon, zee en strand. En hier hebben we heel veel zin in. We hebben genoten van Lombok. De puurheid van de mensen. Heel vriendelijk, geen luxe, een heel groen eiland met ongelooflijk veel palmbomen en bananen bomen en in het zuiden hele mooie stranden. En niet te vergeten heel weinig toerisme. Wat we in ieder geval niet gaan missen is de moskee die 's morgens om 5 uur al begint te schreeuwen.

1. Martin:
    6 oktober 2023
    Mooi verhaal weer, jullie zijn de enigste, dat klopt wel, maar eigenlijk de enige. :)

Veel plezier nog.
  2. Marian:
    6 oktober 2023
    Ook hier dus weer ontzettend genoten.
    Lekker rustig ook.👍
  3. RIA van Bergen:
    6 oktober 2023
    Geweldig wat een mooie foto's op naar de volgende reis veel plezier. Groetjes Ria
  4. Caroline & Ralph:
    Weer prachtige foto’s 👍🏻