Dag 13: toer naar Belang Kelambu en Benang Stokel

4 oktober 2023 - Tetebatu, Indonesië

Vanmorgen na het ontbijt, om 9.15 uur opgehaald door de chauffeur. Hij heeft ons naar de watervallen gebracht. We moesten zeggen dat we maar naar 2 watervallen zouden gaan ipv 4, anders moesten we extra betalen. En de gids wist de weg om dit te omzeilen. Het was een hele mooie route door de jungle. Heel groen, maar ook weer zwoegen en zweten. Trap op, trap af. Maar geen echte trap natuurlijk. Je moest weer goed opletten dat je niet uitgleed, maar de chauffeur, die tevens je gids is helpt je waar nodig. De eerste waterval had niet zo heel veel water en de tweede ook niet. Maar hele leuke plek voor de foto. Sommige stukken moest je door het water en over stenen klimmen. Bij de laatste plek mocht je ook zwemmen. Maar de dames mogen niet in bikini ivm het moslim geloof. Ik had wel een t-shirt mee maar geen sarong en ik had geen zin om in mijn korte broek te gaan zwemmen, die krijg je niet meer droog. Even wat foto's gemaakt en daarna weer helemaal terug gewandeld. Even gelunched terwijl de chauffeur ging bidden in de moskee. Ik heb zelf eens gekozen voor frietjes met kipnuggets. Ik vind de rijst en mie heerlijk, maar had even zin in een andere smaak. Na de lunch doorgereden naar een plek waar ze van bamboe vanalles maken met de hand. Een leuk ringetje gekregen en een mandje mogen vlechten. Daarna natuurlijk even kijken in de shop. Leuke tas voor lynn gezien en toch maar even aan haar gevraagd of zij hem ook leuk vond. Was goedgekeurd en mee genomen. Als dank kregen we nog een klein doosje extra erbij. Als afsluiter nog bij een weverij gaan kijken. Hier werd uitgelegd hoe de draden katoen, gekleurd worden en hebben we kunnen kijken hoe de kleden geweven worden. Knap hoe die  vrouwen dat hele patroon in hun hoofd hebben. Nu weer lekker terug bij ons huisje. Vanavond is alweer onze laatste avond hier. Wat hebben we genoten van deze lokale plek en alle lieve mensen hier. En twee dagen hele mooie toers mogen maken. Morgen worden we om 11 uur opgehaald en gaan we weer naar de bewoonde wereld in Senggigi, aan de westkant van Lombok.

1. Marian:
    4 oktober 2023
    Zo blijven we op de hoogte😁😁
    Het is daar inderdaad wel een heel andere wereld.
    Ook niet verkeerd.
  2. Saskia:
    Heey, mooie verhalen. Jullie genieten weer volop. Veel plezier nog
  3. RIA van Bergen:
    4 oktober 2023
    Geweldig weer heerlijk genieten en weer mooie foto's groetjes xxx