Dag 7 Ninh Binh

14 mei 2018 - Ninh Binh, Vietnam

xi xao

Vandaag alweer bijna een week van huis. Het gaat snel maar ondertussen lijkt het alsof we al veel langer hier zijn. Je doet zoveel op een dag en krijgt zoveel indrukken te verwerken. Maar vandaag hebben we weer een heel mooi stuk natuur gezien in Vietnam. Vandaag wel mogen uitslapen. Vertrek 10 uur met de bus. Klein stukje rijden en daarna lekker varen in kleine traditionele roeibootjes sampans. We hadden per 2 personen een bootje en hoefden niet zelf te roeien. Een lekker ontspannen boottocht door het Van Long Nature Reserve. Een schitterend gebied dat ook wel het Halong Bay op het vasteland wordt genoemd. De prachtige kalkstenen rotspieken die uit het landschap omhoog rijzen en de eindeloze spectaculair groene rijstterrassen en tabaksplantages vormen een onbeschrijflijk plaatje. Het is lekker rustig varen over de smalle riviertjes en we mogen genieten van de mooie natuur. Nog een stukje door een grot gevaren. Daarna weer terug met de bus en 2 tempels bezocht gewijd aan de Dinh en Le Dynastie koningen. Vanmiddag weer een heerlijke Vietnamese lunch en aansluitend een leuke fietstocht naar Tam Coc over kleine weggetjes en langs mooie groene velden. Hier maak je kennis met de puurheid van het leven van de mensen die hier wonen. Daarna met de bus weer terug naar het hotel thuy anh. Lekker douchen want wat was het heet vandaag, volle zon. Dalijk nog even rondlopen en eten in Ninh Bình en dan worden we naar het treinstation gebracht. Vannacht slapen we in de nachttrein naar Dong Hoi. Nou ja van slapen zal wel niet veel terecht komen. De trein wel geüpgraded voor ons 2. Hoeven geen cabine te delen gelukkig. We laten ons weer verrassen. Groetjes uit het warme Vietnam.

1. Frans gregoire:
    14 mei 2018
    ge niet er maar van mooie fotos
  2. Jolanda Klarenaar-Verleg:
    14 mei 2018
    Zo Monique en David. Ziet er echt goed uit allemaal. Zou bijna jaloers worden, maar niet op de temperatuur daar 😉.