Dag 8: Udawalawe national park en Goyambokka beach

13 maart 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Vandaag was een lange dag. Om 4.30 uur de wekker. Ontbijtje mee en met de taxi naar Udawalawe national park. Dit is anderhalf uur rijden vanaf het hotel. We wilden dit met Truus doen, maar dan was het een stukje langer rijden. Aangezien we niet in het donker willen rijden hebben we toch maar voor de taxi gekozen. Ook relaxed konden we nog een beetje slapen. De jeep stond al klaar en de taxichauffeur ging met ons mee op safari. Het was voor ons de eerste keer met een jeep op safari. David vindt dat hij beter naar de dierentuin kan gaan. Maar ondanks zijn bedenkingen van te voren vond hij het toch leuk. Hij wilde zelfs een safarimutsje kopen van een local. Aan het begin zagen we alleen vogels, een aantal jakhalzen, heel veel pauwen en een enkele krokodil.  Daar kwamen we niet voor natuurlijk. Onderweg kwamen we andere jeeps tegen en volgens mij communiceerden ze met elkaar waar olifanten waren. Met een spurt naar de plek toe en inderdaad stonden daar meerdere jeeps achter elkaar te wachten om een foto te kunnen maken. Gelukkig zijn we ook olifanten tegen gekomen van dichtbij zonder al deze jeeps. Op het einde zelfs nog twee vechtende olifanten tegengekomen. Ik vind het nog altijd heel interessante dieren. In totaal 3 uurtjes door elkaar gerammeld in de jeep. En daarna weer 1,5 uur terug met de taxi. Onderweg nog een boom met vleerhonden gezien. Indrukwekkend om te zien Uiteindelijk hadden we dus nog een hele vrije middag. Even gegoogled voor mooi strand in de buurt en met Truus naar Goyambokka beach gereden. Leuk strand, niet te druk en met ligbedjes, hoge golven en heerlijk warm water. De bedjes zijn gratis wanneer je iets eet en/of drinkt. We hadden nog niet gelunchd dus dat kwam goed uit. Een hele relaxte middag weer. En wij hebben weer genoten van een hele mooie dag. En we zijn heel blij met Truus. Het is toch fijn om eigen vervoer te hebben hier. En het zit beter dan een scooter. Vanavond nog een bbq bij het hotel en dan weer op tijd naar bed.

Groetjes

Udawalawe national parkUdawalawe national parkUdawalawe national parkUdawalawe national parkUdawalawe national park

Goyambokka beachGoyambokka beachTangalle

1. RIA van Bergen:
    13 maart 2024
    groetjes, fijn verhaal weer, geniet ervan.
  2. Marian:
    13 maart 2024
    Was dus weer een mooie dag. Vanavond bijtijds naar bed.
  3. Alex van Oeveren:
    13 maart 2024
    Klinkt allemaal super! Veel plezier nog.
  4. Monique:
    13 maart 2024
    Eet lekker en jullie hadden weer een mooie dag om zo te lezen.
  5. Frans en tiny:
    13 maart 2024
    Amuzeer Julie maar geniet er maar van

Jouw reactie