Dag 7 Ubud

21 september 2019 - Ubud, Indonesië

Hallo allemaal,

Vandaag weer een hele mooie, maar wel vermoeiende dag. Zeker als je al 2 dagen last hebt van je darmen en bijna geen energie hebt. Geen zin om te eten. Maar we gaan gewoon door. Vandaag toch maar imodium genomen zeker als je de hele dag op pad bent. Om 7 uur krijgen we telefoon van de driver. Hij kan helaas niet mee vandaag. Hij heeft een ceremonie. Aangezien hier in Bali voor alles een ceremonie is, is die kans groot natuurlijk. Voor verjaardagen, begrafenissen, bruiloften noem maar op alles is een reden om een ceremonie te vieren. Maar hij had al een andere oplossing zijn broer wilde ons wel rijden vandaag. Nog voor 9 uur was hij al bij onze villa terwijl wij nog aan het ontbijt zaten. Ruim op tijd dus. Als eerste naar de rijstterrassen. Onderweg vroeg kadek of we nog interesse hadden in een Bali swing. Een grote schommel boven de rijstterrassen. Ik vind dat wel heel leuk. Voor David hoefde dit niet. Nou kan hij mooi filmen toch. Het is een hele atraktie in dat park. Met niet alleen schommels maar ook allerlei vogelnestjes, hartjes noem maar op waar je in allerlei poses moest gaan zitten en waar foto's van je gemaakt werden. Hoefde voor ons niet zo. Leuk voor het naslagwerk. Het was daar wel een supermooie omgeving. Heel groen en rustig. Vanuit het drukke Ubud zit je zo in de natuur ongelooflijk. Vanuit de swing naar de rijstterrassen tegallalang. Hier helemaal rondgelopen en trappen beklommen midden in de rijstvelden. Heel mooi en groen allemaal. Uiteindelijk komen we weer op de grote weg uit en lopen we weer helemaal verkeerd. Gelukkig komt David er snel genoeg achter en samen met een Pools stel de hele weg weer terug gelopen. Volgende plek is de Tirta Empul tempel (holy spring water). Dit is een heilige bron. Balinesen geloven dat deze bron het werk van de God Indra, die Tirta (heilig water) aanboorde om zijn soldaten, die door duivel koning waren vergiftigd, weer tot leven te wekken. Van verre komen mensen hierheen om een offer aan de God van de bron te brengen en zichzelf daarna te reinigen in een van de baden. Je kunt dit ritueel in de baden ook zelf doen. Je mag alleen niet in zwembroek en bikini. Krijgt een speciale sarong om en moet je dan volgens een vast ritueel baden. Hebben wij niet gedaan. Weer verder met de chauffeur naar de volgende tempel Gunung Kawi (tempel on the rock). Was ook weer een hele mooie plek tussen de rijstvelden. Deze tempel is helemaal uit de rotsen gehouwen en een verzameling van nissen van monniken in een schilderachtig dal met uitzicht op de rivier de Pakerisan. Voordat we naar de waterval gingen zouden we nog een tempel bezoeken maar dat haalden we qua tijd niet meer aangezien de waterval om 6 uur dicht gaat en we nog een stukje moeten rijden. Bij de Goa Gajah (elephant cave) heeft David alleen wat gegeten en ik een beetje soep met brood. Waren om 16.45 uur bij de Tegenungan waterval. Weer heel veel trappen naar beneden en vervolgens weer naar boven. Was niet zo een grote waterval en op het eind van de dag ook niet meer zo heel druk gelukkig. Vervolgens weer terug naar de villa. David gaat nog even zwemmen en ik ga even lekker op bed liggen. Heerlijk even slapen. Ondanks dat het een vermoeiende dag was wel heel veel moois gezien en genoten. Groetjes van ons allebei allemaal xxx

1. RIA van Bergen:
    Geweldig
  2. Wilma Monfrance:
    21 september 2019
    Hoi Monique en David. Heel leuk om jullie reisverslag te volgen . Monique hoop dat je snel hersteld. Veel plezier en groetjes. Hennie en Wilma
  3. Frans gregoire:
    21 september 2019
    mooie fotos hopelijk ben je snel hersteld en dat je weer gewoon kan eten
    verde nog vele fijne en mooie dagen gr pa en ma en yndi
  4. Bert van Eck:
    22 september 2019
    Was weer een enerverend dagje van jullie, hoop dat je snel wat beter gaat voelen.
  5. Marian:
    22 september 2019
    Weer een leuk verslag.Hoop dat je snel opknapt.Zal voor je duimen.
  6. Monique:
    23 september 2019
    Hoop dat je weer snel de "oude" bent Moniekske. Leuk om jullie zo te volgen TOPPIE XXX