Dag 6 Ubud

20 september 2019 - Ubud, Indonesië

Hallo allemaal,

Gisteravond de massage was wel heel heftig. Volgens mij heeft de dame mijn spieren een beetje verkracht. Wist niet dat ik zo veel spieren had. David had een softe massage was wel heel lekker. David had een jong meisje ik een oudere vrouw zal het verschil wel maken. 's avonds door de straat gelopen. Het apenpark ligt echt op het eind van de straat, dus ook al veel aapjes op straat gezien. Aangezien we de weg nog niet kennen hier durfde ik toch niet door te lopen in het donker. Je weet niet wat die apen allemaal van plan zijn en we hadden geen idee waar we uitkwamen. In onze straat tapas gaan eten. Was een heel gezellig tentje met allemaal kussens op de grond, waar je heerlijk op kon zitten. We wisten niet wat we moesten bestellen, alle tapashapjes genomen waren er 8 in totaal. Niet helemaal op gekregen maar wel heel lekker. Op tijd weer naar onze kamer. Zijn 's avonds toch wel moe en slapen 's nachts niet door, vaak wakker toch. De wekker is niet afgegaan vanochtend met als gevolg dat we pas om 10 uur wakker  worden. Onze planning voor vandaag toch maar aanpassen. Snel ontbijten kan tot 11 uur. Hadden vroeg willen gaan wandelen in de rijstvelden. Dan maar eerst naar Monkey forest. Ligt op het eind van de straat. Apenheul maar dan in het groot. De apen leven hier in een hele mooie omgeving. Er zijn alleen meer toeristen dan apen helaas. De apen worden door de bewakers constant gevoerd om samen met de toeristen op de foto te kunnen. Tegen cash money natuurlijk. Zo kortbij wilde ik bij de apen niet komen, was veel te bang dat zo een aap in mijn nek sprong. Zodra je ook maar iets los aan je rugzak had zitten gingen de apen ermee vandoor. Genoeg apen gezien met een tube zonnecrème of deet in hun handen. Arme dieren denken dat ze dat kunnen eten. Zal toch niet zo goed voor hun zijn. We vonden het een heel mooi park. Leuk om door heen te lopen. Daarna via de winkelstraatjes richting de Campuhan Ridge walk. Dit is een wandeling van 2 km door de rijstvelden. De wandeling zelf stelt niet veel voor en de rijstvelden ook niet. Uiteindelijk komen we op een heel mooi plekje in een rijstveld met zitzakken waar je heerlijk relaxed kan zitten. Daarna dachten we dat we in een rondje terug konden lopen. Helaas ging deze weg via de grote weg en hebben we zeker 10 km gelopen berg op en af. Dat viel tegen dus zeker qua warmte was het vol in de zon lopen en op het heetst van de dag natuurlijk. Uiteindelijk waren we net voor het donker terug in onze villa. Even afkoelen in het zwembad en vanavond eten we in het hotel geen zin meer om te lopen. Morgen gaan we weer met Eric op pad. Naar een waterval, olifantengrot, rijstvelden, tempel en een waterheiligdom. Zijn benieuwd wat de nieuwe dag ons weer gaat brengen.

Het bevalt ons in ieder geval goed hier.

Groetjes

1. Frans gregoire:
    20 september 2019
    amuzeer juli maar hie is het ook goed met yndy is ook alles prima gr pa en ma
  2. RIA van Bergen:
    20 september 2019
    Geweldig leuk om alles te lezen xxx.
  3. Marian:
    20 september 2019
    Kan me voorstellen dat het bevalt.