Dag 8 en 9 Ubud

23 september 2019 - Ubud, Indonesië

Hallo allemaal.

Gisteren toch maar een rustdag ingelast. Ik was helemaal niet fit. Totaal geen energie. Lekker aan het zwembad gelegen en een beetje geslapen. 'S middags even in de straat wat gaan drinken, dat was al te veel. Terug in de villa maar in bed gekropen met paracetamol. David is nog wat gaan zwemmen en heeft daarna een heerlijke massage genomen. Dat rustuurtje heeft goed gedaan. Na een lekkere warme douche weer wat opgeknapt. Naar het centrum gelopen op zoek naar de warung Biah Biah. Is een aanrader van nichtje Shelly die zijn vorig jaar op Bali geweest. Biah biah is een klein restaurantje met typisch Balinese gerechten waar je echt met alle nationaliteiten aan tafel zit. Je moet er wel even voor in de rij staan. Is al een goed teken als het druk bezocht wordt. Na een aantal minuten mochten we aan tafel. Heerlijke nasi campur gegeten met saté. Is een soort Indische rijsttafel, alleen krijg je alles op 1 bord. Eten was niet helemaal warm allemaal, maar smaakte wel heel lekker. Daarna weer teruggelopen naar de villa. Vannacht heel wat afgezweet. Vanmorgen koorts gemeten had toch iets verhoging. Scooter gehuurd en een hele mooie tocht gemaakt naar de Jatiluwih rijstvelden. Hier gewandeld en wat gegeten met een schitterend uitzicht. Dit zijn de grootste rijstvelden van Bali. Wij vonden ze niet de mooiste. De Tegalalang vonden wij mooier, maar wel commerciëler. De Jatiluwih rijstterrassen zijn natuurlijker. Geen winkeltjes en swings hier. Vandaag weer een hele mooie dag beleefd en de off line kaart heeft ons vandaag probleemloos rondgetoured. Zonder kaart ben je hier nergens op Bali. Heb 1 bordje Ubud zien staan op de terug weg van 1,5 uur. Nog even lekker aan het zwembad en om 17 uur is muggenalarm. Moeten we alle ramen en deuren gesloten houden. Wordt alles platgespoten hier met vergif. Daarom zijn we nog geen muggen tegengekomen hier haha. Vandaag is onze laatste dag hier in Ubud. Morgen vertrekken we naar Pemeturan. Dit ligt in het noord westen van Bali. Tijdens de transfer gaan we nog naar de Munduk waterval en de twin Lakes. Tot morgen

1. Bert van Eck:
    23 september 2019
    Fijn dat je wat opgeknapt ben, laat je maar goed verwennen door je mannetje.
  2. Frans gregoire:
    23 september 2019
    gelukkig ben je weer wat opgeknapt hopelijk krijg
    je de rest van de vakantie nergens meer last van
    geniet er maar van gr pa en ma
  3. Anny Bakx:
    23 september 2019
    Hi Monique en David.Het is weer n genot om jullie reisverslag te lezen. Geniet nog lekker en beterschap.
  4. RIA van Bergen:
    23 september 2019
    doe a.u.b. rustig aan daar is vakantie voor. mooie foto's xxx
  5. Ingrid en Winny:
    23 september 2019
    Wat een mooie foto’s weer! Snel opknappen en dan verder met genieten! Wat schrijf je toch weer inspirerend, leuk. Rond 18.00 uur Nederlandse tijd zit ik al te checken of er een nieuw verhaal is. Groetjes🤗
  6. Monique van Bergen:
    24 september 2019
    Dan liggen wij alweer lekker te slapen