Dag 4 Nusa Dua

18 september 2019 - Nusa Dua, Indonesië

Hallo allemaal,

Na het ontbijt vanmorgen een scooter gehuurd. 6 euro voor een hele dag zonder verzekering. Oei geen brokken maken dus. Met een off line kaart geprobeerd de goede weg te vinden. Helaas opeens een off the road weg. Dit toch maar niet gedaan. Terug gereden naar het scooterverhuurbedrijfje. David zijn helm was toch te klein even omwisselen dus. Weer op weg. Nu de weg genomen die we gisteren met de driver hebben gereden. We willen naar padang padang beach en belanden per ongeluk bij Uluwatuh beach. Hele mooie locatie alleen niet om te zwemmen. Hele hoge golven ideaal voor de surfers die je hier ook in grote getale ziet surfen. Via een trap kom je bij een heel leuk terras. Hier wat gedronken en je hebt hier een heel mooi uitzicht op de surfers. Heel leuk om te zien hoe ze telkens een golf proberen te pakken. Onderweg toch maar even getankt want je weet nooit hoe snel die tank hier leeg gaat. Kost niks halve tank 2 euro. Nieuwe poging naar padang padang beach en jawel direct gevonden. Via een steile trap naar beneden gelopen  en daar wat gezwommen want in de zon is het toch wel heet. Zullen we nog een mooi strand proberen dan. Balangan beach richting Jimbaran. Jimbaran is waar we gisteren aan het strand gegeten hebben. Voor dat we het weten staat er een bordje waar we naar toe moeten. En dat is zeldzaam want de wegwijzering hier is heel slecht. Op het strand aangekomen is het heel chip. David waant zich in Jamaica. Allemaal kleine strandtentjes. Gezellige muziek en heel veel jonge mensen. Wederom veel surfers. Het is eb dus om te zwemmen moet je echt heel ver lopen. Water komt niet verder dan je enkels. Lekker gelunched hier en daarna willen we via de zuidkant van het schiereiland terug naar het hotel rijden. Helaas klopte er niks van de weg via de off line kaart uiteindelijk maar via de grote weg teruggereden. En net voor de deur van het verhuurbedrijf rijden we onze band lek. Is dat even geluk hebben. Scooter ingeleverd hoop niet dat ze morgen bij ons in het hotel staan, maar dan zijn wij alweer verder naar het volgende hotel. Onderweg zijn we wel nog aangehouden door de politie. Moesten het internationaal rijbewijs hebben. Gelukkig hebben we dat in Nederland aangeschaft. Geen bekeuring gelukkig. Nog even chillen bij het zwembad met een lekkere cocktail, douchen, eten en koffer inpakken want morgen om 10 uur gaan we met driver Eric naar Ubud. Het was vandaag een relaxte maar toch ook een vermoeiende dag op de scooter. Gelukkig heb ik een goede chauffeur en navigator bij me anders was ik nog steeds de weg aan het zoeken. Je bent heel vrij op de scooter maar een driver is ook handig je hoeft nergens de weg te zoeken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans gregoire:
    18 september 2019
    dit w as zeker even geluk hebben als juli maar plezier hebben
    groetjes pa en ma gregoire en indy
  2. Monique:
    18 september 2019
    Jullie zijn weer avontuurlijk bezig. Nog veel plezier en voorzichtig.
  3. Monique:
    Jullie zijn weer avontuurlijk bezig. Veel plezier en voorzichtig XXX
  4. Saskia:
    18 september 2019
    Ha. Weer een genot om te lezen. Veel te beleven daar. Heel veel plezier.
    Groetjes Saskia
  5. Wilma Monfrance:
    18 september 2019
    Heel leuk en gezellig om jullie verhalen te lezen. Geniet en nog veel plezier. Groetjes wilma
  6. Wilma Monfrance:
    18 september 2019
    Heel leuk en gezellig om jullie verhalen te lezen. Veel plezier en groetjes wilma
  7. Bert van Eck:
    19 september 2019