Dag 20 van Candidasa naar Nusa Penida

3 oktober 2019 - Batununggul, Indonesië

Hallo allemaal,

Vandaag weer een reisdag. De transfer en de boot was al geregeld in Nederland voor vandaag. We zouden om 9.15 uur worden opgehaald. De boot vertrekt om 11.15 uur. Ik vond dit al krap tijd. Internet gaf aan 1 uur en 50 minuten tot Sanur.  We zaten al om half 8 aan het ontbijt omdat we niet wilden haasten. Aangezien  het hotel drukker aan het worden was en het ontbijt  a la carte is, duurt het allemaal wat langer dan dat je ontbijtbuffet hebt. Om 8 uur kwam de eigenaar van het hotel zeggen dat de taxi er al was want de boot ging om 10 uur.  Een uur vroeger dus. Wij snel alle spullen gepakt blijkt dat de chauffeur bewust eerder was gekomen omdat hij bang was dat we te laat bij de boot zouden zijn ivm het drukke verkeer. Het was wel druk onderweg, maar we waren ruim op tijd een uur te vroeg dus. Na een uur gaan alle koffers op de boot. Die moeten allemaal door het water vervoerd worden. De boot kan niet zo kort bij de kant komen en er is geen pier. Dus wij moeten ook allemaal door het water. De boot was niet vol dus plek genoeg. Die snelle boten gaan echt snel vooruit in het water. Binnen no time waren we weer aan land. Dan worden alle schoenen gesorteerd aan land, want je gaat met blote voeten aan boord. We hadden onze schoenen en bagage snel gevonden  en onze taxi stond alweer klaar. Waren weer als eerste weg. Nog een half uurtje rijden en dan zijn we weer op onze nieuwe bestemming. Je merkt direct weer dat je op een eiland bent. De straten zijn ook weer wat smaller hier. We kunnen gelijk onze kamer op en hebben een heel mooi uitzicht op de zee. Het is maar een heel basic hotelletje. Maar alles wat je nodig hebt. Er zijn net 2 stellen uit India met een hoop stampei vertrokken geen idee waarom. Volgens mij zijn we nu  nog maar alleen hier. Ontbijt krijgen we bij het huisje morgenvroeg. Er is ook geen receptie. Als we vragen hebben moeten we naar de receptie van een ander hotel.  We hebben het rijk voor ons alleen heerlijk genieten weer. Morgen gaan we een georganiseerde toer doen over het eiland en overmorgen weer scooteren. Tot morgen xx

1. Bert van Eck:
    3 oktober 2019
    Dat was weer toppie, alles goed geregeld nogmaals veel plezier
  2. Marian:
    3 oktober 2019
    Dat Ziet er leuk uit.Veel plezier.
  3. RIA van Bergen:
    Leuke foto's weer xxx
  4. Frans gregoire:
    3 oktober 2019
    prachtig allemaal zeer mooi nog veel plezier verder groetjes uit stein pa en ma en uiteraard indy