Dag 1+2: Vertrek naar schiphol

23 september 2023 - Schiphol, Nederland

Eindelijk is het zover. Onze reis kan beginnen. De dag is eigenlijk heel relaxed begonnen. Vanochtend de motor voor reparatie naar Echt gebracht en daarna lekker op het gemak ontbeten. Nog lekker verse broodjes gegeten. Die zullen we de komende weken zeker gaan missen. Nu wordt het 3x per dag rijst eten of toast met jam. Nog even de laatste dingetjes ingepakt en om 12.15 uur heeft Lynn ons naar Sittard gebracht, waar we de trein om 12.47 uur wilden nemen. Op het station stond al een trein klaar met eind bestemming Eindhoven. Aangezien we toch moeten overstappen, deze al maar vast genomen. Uiteindelijk moesten we in Eindhoven een half uurtje wachten op de aansluiting. Nog even kunnen genieten van het zonnetje. Op Schiphol aangekomen nog wat euro's gepind aangezien alle automaten in Stein buiten werking waren. Tevens wat Indonesische roepies gehaald op het grenswissel kantoor voor de visa die we in Bali nog moeten kopen. Met de shuttle bus naar het Ibis budget hotel gereden. Alle spullen neergezet en naar het naast gelegen ibis hotel gelopen. In het budget hotel kun je niet eten en in het gewone ibis hotel is wel een restaurant. Helaas gaat dit pas om 18 uur open. Nog even een uurtje wachten. Maar het is vakantie en we hebben alle tijd. Het gewone restaurant ging ook niet open. Dan maar naar het buffetrestaurant. Er was niet veel keus, maar wel lekker. Maar we hadden honger en dan smaakt alles goed natuurlijk. Na het eten nog even tv gekeken en daarna lekker gaan slapen. Helaas was ik al om 4 uur klaar wakker. Onbewust toch onrustig denk ik. Om 6.30 uur maar gaan douchen en dan kunnen we om 7.30 uur met de shuttlebus naar Schiphol. Dit is prima geregeld. We zaten zelfs gelijk in vertrekhal 3, waar we moeten vertrekken. Koffers ingeleverd, ging heel snel. Daarna door naar de security, daar ook geen wachttijd. Bij de douane was het wel heel druk, maar ook hier uiteindelijk maar 20 minuten gewacht. Alles bij elkaar een uurtje bezig geweest. Nog even ontbijten. Heerlijk broodje met tonijnsalade en een lekkere cappuccino. Om 10.10 uur kunnen we boarden. Wachten op Schiphol verveelt niet vind ik. Altijd heerlijk om lekker rond te kijken. En dan kunnen we 13 uur vliegen naar Taipei (Taiwan).

1. Marian:
    23 september 2023
    In ieder geval een leuke en drukke eerste vakantiedag.
  2. RIA van Bergen:
    23 september 2023
    Gezellige foto's héél véél plezier en geniet ervan goeie vlucht tot horends of lezens groetjes xxx
  3. Monique:
    23 september 2023
    Fijn dat het eerste stukje van jullie grote reis goed verlopen is.
    Fijne vakantie en geniet samen sjatsjes😘