Dag 5: waterval en rijstvelden

26 september 2023 - Ubud, Indonesië

Vandaag na het ontbijt een scooter gehuurd. Altijd weer heerlijk om lekker rond te tuffen. Het is altijd wel een beetje zoeken met de off line navigatie, maar het is weer gelukt. Als eerst wilden we naar de Kanto Lampo waterval. Op internet stond dat deze gesloten was. Volgens de dhr van de receptie kon je er wel heen. We hebben het geprobeerd, maar helaas was idd gesloten. Door het weinige water was er modder naar beneden gestort en geen water meer aanwezig. Voordat we bij deze waterval aankwamen ontdekten we nog een andere de Bandung waterval. Hier dan ook maar even kijken. Je kon er ook zwemmen  maar dan moest je een heel glibberig pad naar beneden lopen. We hebben alleen maar foto's gemaakt. Daarna off line gekeken welke waterval nog in de buurt was en uitgekomen bij de Goa Rangreng waterval. Deze waterval was wel de moeite waard, ik ben nog naar boven gelopen en heb even in het water gezeten. Pad was ook heel glibberig. Na de lunch, in een kleine warung (babi guling) saté met spareribs gegeten en vervolgens doorgereden naar de rijstvelden Tegallalang. Hier een trekking gewandeld. Het was wel heel warm. Even uitgerust in de zitzakken bij een terrasje met een mooi uitzicht. Wel nog even moeten zoeken waar we begonnen waren. Gelukkig heb ik David bij.me om te navigeren. Met de scooter weer terug gereden naar het hotel en nu aan het genieten van een lekkere radler. Vanavond weer heerlijk gegeten rijst met zoet zure kip en dat voor 9 euro voor 2 personen. Nu lekker naar bedje, want vanacht worden we om 2 uur opgehaald en gaan we de Batur Anung trotseren.

1. Marian:
    Drukke dag.Leuk.
  2. Monique:
    26 september 2023
    Leuk avontuurlijk jullie reis.
  3. Frans en tiny:
    26 september 2023
    Leuk en spanent maak er maar wat leuks van iedere dag
  4. Wilma Monfrance:
    26 september 2023
    Heel leuk om jullie reis te volgen.
    Groetjes
  5. RIA van Bergen:
    26 september 2023
    Leuke vertellingen en spannend nog veel genot groetjes🤗😘
  6. Trudie en Evert:
    26 september 2023
    Wat prachtig allemaal, en al dat heerlijke eten 😋.
    Succes vannacht met het beklimmen van de vulkaan 💪
  7. Jolanda Klarenaar-Verleg:
    27 september 2023
    Moedig, dat jullie de vulkaan gingen trotseren. Zal zeker gelukt zijn 🥰
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!