Dag 3: Vlucht via Taipei naar Bali

24 september 2023 - Ubud, Indonesië

Goedemorgen allemaal. Ondertussen zitten we in het vliegtuig naar Depensar Bali. We zijn gisteren met een kleine vertraging van 50 minuten op Schiphol vertrokken. We konden op tijd boarden, maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten hebben we toch nog 50 minuten aan de grond gestaan. Eenmaal in de lucht gingen de zonneschermen al vrij snel omlaag om je al aan het tijdverschil te laten wennen. Heb je een dagvlucht en dan wordt toch al de nacht nagebootst. Al vrij snel werd het eten geserveerd. Zo zijn we de 13 uur doorgekomen. Af en toe wat eten, drinken, lezen, filmpje kijken, spelletje spelen en uiteindelijk bijna niet geslapen.  Vanochtend om 6.50 uur plaatselijke tijd geland in Taipei. Hier op het vliegveld wat rondgelopen en een koffie genomen bij Starbucks. En om 8.30 uur kunnen we alweer boarden voor onze laatste vlucht van 5 uur naar Depensar (Bali). Deze vlucht is netjes op tijd vertrokken. Alleen de ruimte in dit vliegtuig is een stuk minder dan onze vorige vlucht. Ikzelf heb daar weinig last van, maar David met zijn lange benen natuurlijk wel. De eerste 2 uurtjes heerlijk geslapen. Op het moment dat de landing wordt ingezet krijgen we te horen dat we niet kunnen landen op Depensar. De luchthaven is gesloten. We moeten doorvliegen naar Surabaja op Java. Op het moment zitten we vast in het vliegtuig en weten niet wat er verder gaat gebeuren. We zijn naar Java gevlogen en daar mochten we het vliegtuig niet uit. Het heeft 3 uur geduurd voordat we weer terug naar Bali mochten vliegen. Het vliegtuig moest nog even bijgetankt worden en toen weer terug naar Bali waar we nog heel wat extra rondjes hebben moeten vliegen voordat de landing kon worden ingezet. Snel ons visum gehaald, we waren 1 van de eersten, dat ging dus heel vlot. Bij de bagageband stond ons al gelijk een mannetje op te wachten, want we moesten ons registreren blijkbaar. Hij ging dat wel even invullen en onze koffers dragen en ons naar buiten leiden. Tegen betaling natuurlijk. Hij wilde hier 100000 roepies voor hebben, was volgens hem 7 dollar. Aangezien de taxi 15 euro kost voor 1,5 uur rijden vonden we dat wel heel veel geld voor 10 minuten hulp. Maar we hadden geen kleingeld en hij kom zo genaamd niet wisselen. Maar wij wel natuurlijk. Op het vliegveld gewisseld en hem de helft gegeven, daar was hij het niet mee eens natuurlijk. Meer heeft hij niet gekregen. Nog 2 miljoen gepind. Ja we zijn hier miljonair. De taxi stond ons gelukkig wel nog op te wachten na 5 uur vertraging, en in 1,5 uur naar Ubud gereden. Wat was het druk buiten het vliegveld. In het hotel Desak Putu Putera Cottages aangekomen hebben ze ons nog snel een nasi goreng gemaakt. Het restaurant was eigenlijk om 22 uur dicht. Nog even deze blog geschreven en nu lekker slapen. Tot morgen

1. RIA van Bergen:
    24 september 2023
    Wat een verhaal maar jullie zijn veilig aangekomen spannend nou wordt vervolgd, lieve groetjes RIA xxx
  2. Frans en tiny:
    24 september 2023
    Nou dit is wel een lang vlieg reis geweest
    En u maar genieten en hopelijk geen oponthoud meer groetjes pa en ma
  3. Marian:
    24 september 2023
    Was. Een hele reis deze keer.
    In ieder geval op plaats van bestemming.
    Welterusten
  4. Caroline & Ralph:
    24 september 2023
    Gelukkig uiteindelijk goed aangekomen na een lange reis! Have fun 😊
  5. Monique:
    24 september 2023
    Nu lekker slapen en als jullie wakker worden van jullie zo gegunde fijne vakantie gaan genieten.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen, dikke poen en geneet.😘
  6. Jolanda Klarenaar-Verleg:
    25 september 2023
    Fijn dat jullie uiteindelijk toch nog goed zijn aangekomen, nu lekker gaan genieten samen 😘