Dag 16: Van Lombok naar Gili Air

7 oktober 2023 - Gili Air, Indonesië

Goedemorgen,

Het is alweer ons laatste ontbijt op Lombok. Nog even wat spullen inpakken en dan zijn we er weer klaar voor om te vertrekken naar Gili Air. We hebben hier weer twee mooie dagen gehad. De chauffeur was weer meer dan op tijd, drie kwartier te vroeg. Hij had nog rondgekeken voor de hangmat en die wilde hij ons nog laten zien. Maar het is niet wat wij zoeken. Dit is een hangmat van touw en dat zit niet lekker. Wij wilden graag een stoffen hangmat. Maar zo zie je maar weer hoeveel moeite ze voor je doen om het je naar de zin te maken. Ongeveer 3 kwartier met de taxi gereden naar de haven. Daar stond onze privé speedboot alweer klaar. Een kwartiertje varen en toen waren we er al. Hier rijden geen gemotoriseerde voertuigen, alleen fietsen of paard en wagen. We wilden lopen naar het hotel, maar dan moesten we door het zand. Toch maar met paard en wagen gegaan, die vragen de hoofdprijs natuurlijk en eigenlijk ook wel zielig voor die beestjes. Voor 6 euro wilde hij ons dan wel meenemen. Bij het hotel aangekomen, ingechecked en een snorkeltour geboekt naar alle 3 de gili eilanden. Gili t, gili Meno en gili Air waar we nu verblijven. We hadden de keuze privé of met de lokale boot. Toch maar privé gekozen, dan kun je zelf ook nog wat aangeven wat je wilt. Anders ben je met 25 personen tegelijk op de boot. We zijn een beetje vroeg en moeten nog even wachten op onze kamer. Dan maar even een drankje doen aan het strand en deze blog alvast schrijven. Een heerlijke clubsandwich gegeten en David houdt het bij nasi goreng. Ongelooflijk hij krijgt er geen genoeg van. Vanmiddag om 14 uur was onze kamer klaar, maar niet schoon. Op de bovenste verdieping is ook een toilet en daar dreven de keutels nog in de pot en de prullenbak was ook niet schoongemaakt. Melding van gemaakt en dit hebben ze vanmiddag weer opgepakt toen wij weg waren. Lekker langs het strand gewandeld rondom het eiland. Het is eb en dan is het lastig zwemmen. Zeker zonder waterschoenen en we hadden natuurlijk alleen slippers bij. Je moet dan goed uitkijken dat je niet op de stenen terecht komt, want dan kun je je lelijk verwonden. Onderweg nog even koffie gedronken en David een bintang. Vanavond lekker met de voetjes in het zand eten. Heerlijk dat voelt als vakantie.

1. Marian:
    7 oktober 2023