Dag 10 van Ubud naar Pemuteran

24 september 2019 - Pemuteran, Indonesië

Hallo allemaal,

Bye bye Ubud en Villa Ubud Cottages. Wat was dit een leuke kleinschalige plek met hele lieve en vriendelijke Balinese mensen. Elke dag werd er aan je gevraagd of je al plannen had, of je nog vervoer nodig had en anders werd het voor je geregeld. Al voor 9 was onze driver aanwezig. Deze rit van 100 km hadden we thuis al geboekt via Ik ga naar Bali. Dit is een Nederlandse mevr Amber die in Bali woont en excursies, transfers ed voor je kan regelen. Wij dachten dat dit handig was en veilig aangezien we onderweg nog een aantal dingen willen zien en al onze bagage in de auto ligt. Dan kunnen we op iemand terug vallen als de chauffeur met onze spullen er vandoor zou gaan. Achteraf gezien had dat zeker goedkoper gekund en zijn we er zeker van dat de mensen hier te vertrouwen zijn. Onze transfer was in ieder geval prima geregeld. Na 1,5 uur rijden gestopt bij de Twin Lakes oftewel Danau Buyan en Danau Tamblingan. Danau Buyan ligt temidden van heuvels met koffieplantages. Het wordt door een smalle strook land gescheiden van het iets westelijker gelegen, kleinere Danau Tamblingan. Tot 1818 was er slechts één meer maar door een aardverschuiving is het in tweeën gesplitst. De weg omhoog was een hele mooie groene weg met allemaal haarspeldbochten. Op de weg passen amper 2 auto's langs elkaar, maar de chauffeur raast gewoon verder door het verkeer. Onze tweede stop was een half uur later bij de Munduk waterval. Er bleken drie verschillende watervallen te zijn. Wij zouden alleen de Munduk bezoeken. De chauffeur bleef in de auto op ons wachten. We wisten niet hoe veel tijd we hadden en zijn toch doorgelopen naar waterval nr 2. Deze was nog veel mooier en wat een rust hier bijna geen toeristen. Hele mooie groene omgeving wel weer veel trappen naar beneden en daarna weer omhoog. Pff met 30 graden en 90% vochtigheid is dat wel warm en af en toe naar adem happen maar wel de moeite waard. Nog 1,5 uur rijden en dan zijn we weer op onze nieuwe bestemming in Pemeturan. Het Pondok Rahayu Guesthouse. Wederom een kleinschalig complex met 7 kamers in een hele mooie tuin aangelegd. Vlakbij het zwarte lavastrand. Gelijk een snorkeltour voor morgen geboekt. Daarna op het strand wat gegeten en lekker door de branding gelopen. Op zoek naar een pinautomaat. De eerste deed het niet, kwam in ieder geval geen geld uit. Bij de tweede hadden we meer geluk. Even douchen en dan weer op zoek naar een leuk eettentje waar we de avond weer kunnen doorbrengen. Bedankt nog voor alle lieve en leuke reacties van jullie allemaal. Tot morgen

1. Bert van Eck:
    24 september 2019
    Was weer een leuk reisje, met die tussenstops. Jullie vermaken je goed.
  2. Monique:
    24 september 2019
    Geweldig mooi allemaal. Jullie zullen genieten en herinneringen maken. Dikke poen XXX
  3. Alex en Alma:
    24 september 2019
    Het ziet er prachtig uit, wat groen! Geniet ervan.
  4. Madelene:
    Hey Monique en David,
    Ook ik volg jullie natuurlijk !!
    Mooi geschreven Monique en met de foto’s erbij goed te volgen. Nog een hele fijne vakantie !!
    Groetjes Madelene
  5. Frans gregoire:
    25 september 2019
    heel mooi allemaal blijf er maar van genieten hopelijk heb je nergens meer last van
    ook de fotos zijn mooi groetjes pap en mam en indy