Dag 10, 11 en 12 jungle Chang Mai

22 juli 2014 - Chang Mai Gate Hotel, Thailand

hallo allemaal, we zijn weer allemaal heelhuids terug uit de jungle en niet opgevreten door tijgers, wilde beren, cobra's en weet ik wat allemaal meer. We hebben eigenlijk weinig wilde dieren gezien. Maar wat een fantastische ervaring. We zijn zondagmorgen om 8.30 uur opgehaald door onze gids in het Chang Mai Gate hotel. Na het ontbijt hebben we onze belangrijkste spullen opgeborgen in een kluis en onze bagage werd in een aparte ruimte bewaard. We mochten nl. alleen maar de hoognodige spullen meenemen naar de jungle. We zijn samen met nog een Nederlands stel en 2 kinderen van 10 en 13 jaar gegaan. Deze mensen hebben we in een ander hotel opgehaald. Eerst alle papieren regelen bij de toeristenpolitie. Hier moesten we ons laten registreren voordat we met zijn allen richting jungle gingen. Als eerste zijn we nog naar een lokale markt gereden waar we nog drinken konden kopen. De gids heeft nog wat vlees en groente gekocht voor onze maaltijd 's avonds. Daarna zijn we doorgereden naar een waterval waar we heerlijk hebben gezwommen. Daarna door naar de jungle. Hier moesten we speciale bloedzuigersokken aan zodat de bloedzuigers zich niet kunnen vastzuigen aan onze broeken. Vervolgens zijn we een zware tocht gaan lopen van ongeveer 2 uur. Lynn heeft ons al gelijk verwenst. Wie gaat er nou vrijwillig in zijn vakantie zo'n zware tocht lopen. Dan begint het ook nog te regenen en moeten we onze regenponcho's aan. Zien we er nog leuker uit. Met poncho's voelden de kiids zich toch wat saver voor de bloedzuigers. Hadden ze toch wat extra bescherming. Het was een zwaar parcours dwars door het mangrovebos. Hier en daar moesten wat takken weggezaagd worden om er doorheen te komen. Onderweg was het heel erg warm en dus heel erg zweten. Maar op het eindpunt heb je een heerlijk voldaan gevoel. 'S middags hebben we nog Pad Thai (noedels met taugé en ei) gegeten. Het eindpunt was bij een familie van de Karen stam (Pong noi) hier hadden we een priveverblijf voor ons achten. Een ruimte met 8 dunne matjes en 4 klamboe's. In het keukentje heeft de gids samen met de familie een heerlijke maaltijd gemaakt. Rijst met gewokte groenten en kip heerlijk in de middel of no where. Onze wc was een gat in de grond en onze douche een regenton met een bakje water en een tuinslang. De natte washandjes van thuis waren ook heerlijk. De hele nacht helaas niet geslapen. We hadden vanuit onze veranda in het huis op palen trouwens een geweldig uitzicht en de enige geluiden kwamen van ons en van de dieren uit de jungle. 'S morgens werden we rond 4 uur alweer gewekt door de haan. Om 8 uur heerlijk ontbijt met gekookte eitjes en toast met jam. Daarna een looptocht van 2 uur. Deze tocht was nog zwaarder dan gisteren omdat het heel erg glad was op de paden die we naar boven en beneden moesten lopen. Het profiel van je schoenen zat constant vol met modder. Ik gleed op een gegeven moment alleen nog maar durfde niet meer alleen naar beneden te lopen. Lynn was vandaag heel blij op haar verjaardag. Telkens zei ze weer volgend jaar weer omdat ze mij zag ploeteren. Ze heeft me alleen maar uitgelachen. Welke gek gaat op zijn 14 de verjaardag zo'n zware tocht lopen. Volgend jaar doe ik dit echt niet meer mam. En dan zag ze mij weer stunten en lag ze weer in een deuk. Zelfs de gids vond dat Lynn erg veel plezier had op haar verjaardag. 'S middags bij de lokale bevolking noedelsoep gegeten. Onze olifantentocht zou gewijzigd zijn er zouden nog maar 2 olifanten verblijven en we waren met 8 personen en er was nog een Duitse groep aanwezig. Dus de anderhalf uur durende tocht zou een rondje om de kerk worden. Per familie mochten we een half uur op de olifant. Ondanks dit half uur vonden we het een geweldige ervaring en waren we blij dat de olifanten niet zo lang met ons zware gewicht hoefden te sjouwen. Het is toch echt wel zielig hoe die dieren wegzakken in de modder en moeten ploeteren om de berg omhoog te lopen. Een olifant heeft een heel sterk hoofd en een zwakke rug en ons gewicht moet hij toch op zijn rug dragen. Na deze tocht zijn we met een bamboevlot een stuk de River afgevaren naar het volgende dorp onze nieuwe slaapplek. Het begon alleen keihard te regenen dus we waren allemaal zeiknat en blij dat we niet op die olifant die tocht nog moesten maken. Onze slaapspullen waren gelukkig nog droog en we hadden nog droge kleren bij, dus met zijn allen snel omgekleed. Op deze slaapplek woonden verschillende families en was wat commerciëler aangelegd. Is ook wel logisch, want deze mensen verdienen het grootste gedeelte van hun inkomen aan de toeristen. De lokale mensen probeerden wat armbandjes te verkopen en david heeft zich hier laten masseren. 'S avonds weer heerlijk gegeten en daarna werd Lynn nog verrast door de gids met 14 brandende kaarsjes en wat zakjes chips. Toch wel apart jarig zijn in de jungle. We hebben hier een hele grote donkere slaapplek waar wel 20 personen kunnen slapen, maar we zijn maar met zijn achten. Wat beter geslapen dan de nacht ervoor maar het blijven toch maar dunne matjes waar je op slaapt. Ondanks dat we ons dubbele matjes hadden gepakt. 'S morgens weer gewekt door de haan. Je slaapt ook niet rustig je hoort vanalles en de gaten in de klamboe zijn dichtgeplakt met pleisters en de klamboe sluit niet helemaal dus er kan allerlei ongedierte naar binnen kruipen. ' s morgens weer een heerlijk omeletje en toast met jam. Vandaag staat een echte bamboerafting op het programma. De rivier stroomt redelijk dus we gaan redelijk snel vooruit. Na anderhalf uur gevaren te hebben door een geweldige omgeving krijgen we nog een lunch. Daarna weer 2 uurtjes terug rijden naar chang mai in een achterbak van een auto. Deze 3 dagen waren zwaar, back to basic maar we hadden ze zeker niet willen missen. Zelfs de kinderen vonden het een geweldige ervaring. Wat hebben we als eerste gedaan bij terugkomst?? Sven en Lynn douchen en david en ik hebben gelijk alle was naar de wasserette gebracht want alles wat je vastpakt stinkt vreselijk. Hopelijk  hebben we morgen om 10 uur alles terug want om 11 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Dan gaan we lekker relaxen in het zuiden van Thailand. We beginnen op het eiland Koh Samui (3dagen) daarna Koh Phangan (3 dagen) en daarna 2 dagen Koh Toa. De foto's van de jungle moeten jullie helaas thuis bekijken want ik heb de i pad niet meegenomen naar de jungle. Nu ga ik ook lekker douchen en groetjes van ons allemaal

1. Monique:
    22 juli 2014
    Wat een belevenis luitjes. Ik had je wel eens zien willen glijden Moniekske. Nu gaan jullie rustigere dagen tegemoet. Nog veel plezier. Hier is alles oké. Geniet nog van jullie vakantie en we zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Doeiiiiii XXX.
  2. Alex en Alma:
    22 juli 2014
    Wat een geweldige ervaring, lijkt ons ook super mooi maar wel heel vermoeiend. Dus rust lekker uit de komende week, laadt de accu weer op! Lynn, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dit was er een om nooit te vergeten. Groetjes van ons.
  3. Jolanda:
    23 juli 2014
    Nou, wat een belevenissen. Geweldig. Echt iets voor avonturiers zoals jullie. Deze vakantie zullen jullie echt niet snel vergeten. Leuk voor Lynn dat ze toch nog zo heeft kunnen lachen op haar verjaardag, ook al was dat dan ten kosten van jou, Monique. Wat een verhaal. Veel plezier op het eiland Koh Samui, Koh Phangan en Koh Toa. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen. Groetjes, Jolanda
  4. Caroline & Ralph:
    24 juli 2014
    Hallo fam.van Bergen,

Zo te lezen genieten jullie, incl. de kids, echt van alles en ja, haha, we zien je echt al ploeteren door de modder Monique!
    Nog proficiat Lynn, een hele aparte 14e verjaardag, zul je niet zo snel meer vergeten! Op sommige momenten is het echt af zien, maar zullen ook hele mooie momenten hebben die je nooit meer zult vergeten. Genieten dus en we lezen met heel veel plezier jullie verhalen.
    Groetjes uit Cala Millor
  5. Joyce Welters:
    28 juli 2014
    Dat klinkt als een leuke tijd in de jungle, maar wel erg zwaar! Ik doe het jullie niet na, nog veel plezier op vakantie.
    XXX