Dag 23 oversteek Nusa Penida naar Nusa Lembongan

6 oktober 2019 - Nusa Lembongan, Indonesië

Hallo allemaal,

Onze voorlaatste reisdag alweer. Vanochtend waren we heel vroeg wakker al voor zevenen. Om 8 uur al aan het ontbijt. We zouden om 11 uur worden opgehaald door de taxi. We zaten al om 9 uur helemaal klaar. De eigenaar vroeg of we eerder wilden gaan. Uiteindelijk al om half 10 weg gereden. In de haven 2 tickets gekocht voor de oversteek. Het is maar 15 minuten varen met een lokaal vissersbootje. Wel weer hele hoge golven op zee. Op Nusa Lembongan aangekomen en even onderhandeld over de prijs van de taxi. Ze vragen hier mega bedragen ten opzichte van Bali. Uiteindelijk mogen we voor 6 euro mee. Tien minuten later zijn we in het hotel. Hier rijden alleen open bemo's en scooters. Na het welkomstdrankje konden we gelijk in ons huisje. Dit kleinschalig complex bestaat uit 8 rieten huisjes rondom het zwembad. De badkamer is weer buiten. Spullen op de kamer gezet en wat gaan rondlopen. Bij Sandy's beachclub wat gaan drinken. Je merkt gelijk dat de prijzen hier veel duurder zijn dan op Bali en Nusa Penida. Veel beachclubs met een zwembad  waar je tegen een kleine vergoeding mag liggen en dan hopen ze dat je genoeg eet en drinkt daar. Helemaal niks voor ons veel te massaal. Na 2 cappuchino weer vertrokken. Een stukje rondgewandeld en terecht gekomen bij de devils tear. Dit is een water blow met zulke hoge golven die tegen de rotsen uiteenspatten. Dit is zo een geweldig uitzicht waar je naar kunt blijven kijken en foto's en film van kunt blijven maken. Accu van fototoestel was leeg dus morgen nog een keertje terug.  Daarna naar dreamland beach. Ook hier ligt weer een beachclub, maar hier kun je ook op het strand liggen en daar is het lekker rustig. Geen strandbedjes gewoon lekker met de handdoek op de grond in het witte zand. Door de mega hoge golven kun je niet echt zwemmen tenzij je heel goed kan zwemmen. De stroming is hier zo sterk en de golven komen van alle kanten. Vanmiddag hebben ze een ouder vrouwtje met de reddingsbrigade naar de kant gehaald. Je drijft hier heel snel af en als je dan in een golf terecht komt kom je bijna niet meer naar de kant. Ik kan me voorstellen dat hier mensen verdrinken. Ben ondertussen bont en blauw van de stenen die uit zee tegen je schenen aankomen. Of een kokosnoot die met de hoge golven meekomt en tegen je benen aan komt. Zelfs in de branding paar keer onderuit gegaan en dan krijg je lekkere schuurplekken van het grove zand. Maar het is ook heerlijk kijken naar andere mensen die hetzelfde overkomt. De dag weer afgesloten op het strand  met een lekkere Bintang Radler en het zand afgespoeld in het zwembad. Geen handdoekje leggen, gewoon heerlijk een bedje pakken en gaan liggen. Zwembad voor ons alleen. Douchen en dan  gaan rondkijken of we een leuk eettentje kunnen vinden. Weer lekker genoten vandaag. Wordt nog lastig om af te kicken straks van dit heerlijke vakantiegevoel. Morgen weer een dagje rondtoeren hier met de scooter. Het is maar een klein eiland, binnen een uur heb je het rondgereden met de scooter. Ben benieuwd of we toch leuke plekjes kunnen ontdekken. Groetjes en tot morgen xx

1. Bert van Eck:
    6 oktober 2019
    Zo weer ff genoten van je verhaal, wachten op morgen
  2. Monique:
    6 oktober 2019
    Allemaal spannend maar wees voorzichtig sjattekes. Geniet nog maar lekker XXX
  3. Frans gregoire:
    7 oktober 2019
    prachtig allemaal geniet er nog maar even van gr uit stein