Dag 23 Ho Chi Minh

30 mei 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na het ontbijt vandaag met de bus naar de drijvende markt. Stuk met de boot varen tot aan de markt. Dit is een hele andere markt dan in Thailand. Hele grote boten. Echt een lokale markt en helemaal niet op toeristen gericht. Er wordt aan de boten verkocht, terwijl anderen zich aan het wassen zijn in het water. Boven aan een stok hangt bv het fruit wat verkocht word. Daarna aan land naar de markt. Hier wordt voornamelijk vlees, vis en groente verkocht. Dit was wel een vrij schone markt ondanks dat alle onderdelen van een dier verkocht worden. Hier kosten 2 flesjes cola 1 euro. Wel pislauw. Kregen er wel een glas bij met heel veel ijsklontjes. Die hebben we voor de zekerheid maar geweigerd. Nog een stukje rijden met de bus naar onze lunchplek. Lekker gegeten en daarna voor de laatste keer terug naar ons hotel in Saigon. Hier hebben we de kamer bijgeboekt tot morgenavond 18 uur. Kunnen we tenminste nog even douchen voordat we naar het vliegveld gaan. Morgenmiddag nog een gezamenlijke afscheidslunch en dan is het avontuur toch echt weer voorbij. We kunnen zeker terugkijken op een geweldige reis. Zeer goed verzorgd door NRV. Heel veel gezien. Soms hele drukke dagen, maar afgewisseld met heerlijke relaxdagen. Een hele leuke reisleider Moa die zeker een bijdrage heeft geleverd aan deze mooie onvergetelijke reis. Een hele leuke groep, waarbij we met sommige meer contact hadden dan met anderen. Vietnam is een heel mooi land waar genoeg te zien is. Groot verschil tussen arm en rijk. Het is ook een heel groen land en tiidens
de busteizen is onderweg ook genoeg te zien. De steden zijn ontzettend druk met verkeer, getoeter van auto's en scooters. Verbaas me er nog steeds over dat er zo weinig ongelukken gebeuren want soms vraag je je af hoe je veilig aan de overkant moet komen. Gewoon lopen dus. Het went maar ik ga straks zeker ook weer genieten van de rust van ons dorp. Na 3,5 week is het ook weer fijn om naar huis te gaan en te genieten van alle luxe thuis, de kids familie en vrienden. Hoop dat jullie het leuk vonden om onze belevenissen te lezen. Fijn om jullie reacties in ieder geval te volgen en tot gauw in Nederland. Xxx

1. Bert van Eck:
    30 mei 2018
    Ja aan alles komt een eind, maar wat ik gelezen en gezien (foto's) een boeiende vakantie geweest die je niet snel zal vergeten. Ik wens jullie nog een fijne laatste avond en morgen een hele goede reis terug. Houw doe 😀
  2. Ingrid en Winny:
    30 mei 2018
    Het was geweldig om jullie op deze manier te kunnen volgen. Amuseer jullie nog goed en een behouden thuisreis. Dikke poen Inge en Winny.
  3. Wilma Monfrance:
    30 mei 2018
    Hoi Monique en David heb genoten van jullie reisverslag. Ik vond het prachtig om dit te lezen. Wens jullie nog een fijne dag en een goede terugreis. Groetjes
  4. Frans gregoire:
    30 mei 2018
    nou zo te lezen hebben julie een fijne vakantie achter de rug
    het zal een hele beleefenis zijn geweest goede thuis vlugt gewenst en tot gouw in stein
    gr oetjes
  5. Alex en Alma:
    30 mei 2018
    Heel erg leuk om zo alles "mee te maken". Kom goed weer thuis! Tot gauw.
  6. Caroline & Ralph:
    30 mei 2018
    Leuk om zo mee te mogen genieten van jullie vakantie! Het zit er idd helaas weer op, maar zo te lezen en te zien, hebben jullie genoten en dat is het allerbelangrijkste! Groetjes uit Munstergeleen 😜
  7. Joyce Welters:
    Goede terugreis!
  8. Betsie godding:
    Hallo Monique en David
    Het was een genot om jullie tijdens jullie vakantie te kunnen volgen elke dag
    het gaat weer teneinde ik wens jullie een goede en veilige vlucht terug weer naar huis
    dankjewel nog
  9. Marian van Eck:
    31 mei 2018
    Het was leuk om de verslagen van jullie vakantie te lezen .Zal ze missen .
    Heel goeie reis terug.Groetjes
  10. Madelene:
    31 mei 2018
    Super om jullie reisverslagen te lezen....
    Goede en veilige reis terug...
    Groetjes