Dag 22 Can Tho

29 mei 2018 - Can Tho, Vietnam

Dag 22 alweer. Wat gaat dat snel. Nog even en we zijn weer thuis. Maar vandaag weer genoten van een heel mooie dag. De eerste van de groep was vanochtend echt ziek. Overgeven in een hobbelende bus is niet fijn. Maar dit zijn 2 dames die echt overal ook van de straat en op marktjes eten. Wij proberen toch meer de lokale restaurantjes te nemen. Dat is natuurlijk geen garantie maar tot nu toe gaat het goed. Vandaag met de bus naar de mekong delta. Dit is een uiterst vruchtbaar, groen en mooi begroeid gebied met moerassen, rivieren en kleine kanaaltjes. Als eerste zijn we met een motorbootje door de rivieren gevaren en hier hebben we voor het eerst onze regenponcho moeten gebruiken. Het water kwam met bakken uit de lucht. Hagel en het donderde hier en daar. Snel gestopt bij een lokaal fabriekje waar ze popcorn maakten van rijst. Ook rijstpapier waar ze loempia's van maken. Kokossnoepjes en rijstwijn. Daarna mochten we alles proeven. Best lekker allemaal. Toen we buiten kwamen was het gelukkig droog. Toch besloot de reisleider om.het programma om te gooien. Van hieruit eerst lunchen en daarna met de boot verder. Aan land gegaan en hier een fietstocht over het platteland. Wat is het verschil weer groot tussen arm en rijk. Na de fietstocht met 4 personen in een kleinere sampanboot. Hier kom je het leven op het Vietnamese platteland tegen. De mensen zwemmen in de rivier wassen zich in de rivier en moeten hun kleren wassen in de rivier. Maar overal kinderen en mensen zwaaien, want die zijn hier echt allemaal.even vriendelijk. Ik kan vandaag geen foto's lagen zien, want ik had mijn.telefoon niet bij me ivm de regen. Moeten jullie thuis maar bekijken. David heeft wel foto's gemaakt met het fototoestel. Waren pas om18 uur in het hotel.even opfrissen en dan weer op zoek naar een eettentje. Ik ben het eten ondertussen wel zat hier. Verlang weer eens naar een heerlijke pasta en een bruine boterham. Ook vind ik de Vietnamese keuken erg flauw van smaak. Thailand smaakte beter. Morgen nog naar de drijvende markt hier en dan rijden we weer terug naar Saigon waar we onze laatste nacht doorbrengen in het hotel waar we al geweest zijn. Groetjes xxx

1. Frans gregoire:
    30 mei 2018
    ja aan alles komt zo een beetje een einde hier is het zomer geniet
    nog maar van julie laatste dag een goede thuis vllucht groetjes uit stein