Dag 5 Ubud

19 september 2019 - Bali, Indonesië

Hallo,

Gisteravond gegeten in een leuk restaurantje. Helaas vannacht heel slecht geslapen. Had het gevoel dat een steen in mijn maag zat. Vanochtend nog steeds niet lekker. Wat toast met jam gegeten en een kop thee. Daarna nog even in bed gaan liggen. Driver Eric was er om stipt 10 uur. Tijdens de rit voelde ik me weer wat beter. Eric vroeg of we onderweg naar Ubud nog wat wilden bekijken. Een koffieplantage bezocht. Hier wordt de bekende luwak koffie gemaakt. De civitkatten eten de rode bessen en slikken deze in zijn geheel door. De bessen worden in zijn geheel weer uitgepoept, schoongemaakt, gepeld, gedroogd, gemalen. En dan heb je heerlijke luwak koffie. Een heel proces dus. Er worden op deze plantage meerdere soorten koffie en thee gemaakt. Oa Vanillethee citroenthee lemongrasthee vanillekoffie chocokoffie balinesekoffie en nog meer soorten. We hebben een aantal soorten mogen proeven. Waren eigenlijk allemaal best lekker behalve de Balinese koffie vond ik heel sterk en vies. Als laatste hebben we een kopje luwak koffie geprobeerd was lekker van smaak. Daarna word je natuurlijk door een winkeltje geloodst om koffie of thee te kopen. De luwak koffie is heel duur. 25 euro voor een potje koffie waar je 10 kopjes van kan maken. De rondleiding en proeverij was gratis. Hebben alleen het kopje luwak koffie hoeven te betalen. En een fooitje voor de gids natuurlijk. De plantage was een hele mooie groene omgeving. Ondertussen zijn we in onze villa aangekomen met privé zwembad. Het is een heel ruim huisje met eigen terras en klein prive zwembad in ons tuintje. Daarnaast is er nog een zwembad waar alle gasten gebruik van kunnen maken. Is ook privé want er ligt niemand momenteel. De driver kunnen we ook hier bellen als we dat willen. Hij wil ons ook in Ubud wel rondrijden. Vanmiddag lekker chillen aan het zwembad en om 18 uur onze eerste massage hier. Gratis van het huis. Ben benieuwd. Groetjes

1. Frans gregoire:
    19 september 2019
    hopelijk worden juli niet ziek want dat zou niet zo leuk zijn
    verder veelplezier gr uit stein
  2. Monique van Bergen:
    Gaat weer beter gelukkig
  3. Marian:
    19 september 2019
    Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt.
    Wordt wel een prijzig kopje koffie.😏.
    Heb je verslag weer met plezier gelezen.
    Gr.Marian
  4. Monique van Bergen:
    19 september 2019
    Gaat gelukkig weer beter groetjes
  5. Bert van Eck:
    19 september 2019
    Weer een leuk verhaal, beterschap.
  6. Monique:
    19 september 2019
    Hoop dat je weer snel de "oude" bent Moniekske. Ziet er allemaal mooi uit en leuk dagelijks die verhalen over wat jullie meemaken. Nog veel plezier en geniet lekker bij jullie privé zwembad, heerlijk 😘
  7. Alex en Alma:
    20 september 2019
    Wij moeten altijd aan die film denken met Jack Nicholsen en Morgan Freeman, als het over Luwakkoffie gaat. Leuk dat jullie die geproeft hebben! Veel plezier nog, Alex en Alma.