Dag 3 Nusa Dua

17 september 2019 - Nusa Dua, Indonesië

Hallo allemaal,

Vannacht heerlijk geslapen. We lagen om 23 uur in bed en geslapen tot de wekker vanochtend 8 uur. Daarna op het gemak ontbeten en richting strand gewandeld. Nusa Dua strand is ongeveer 10 minuten lopen. Er gaat ook een gratis shuttle naar het strand maar we hebben genoeg gezeten de laatste 2 dagen. Heerlijke strandwandeling gemaakt. Mooi geel zand en behoorlijke golfslag. Op veel plekken de rode vlag waar je niet mag zwemmen. Daarna op een terrasje iets gedronken en de andere kant op gelopen langs het strand. Op het einde is de waterblow. Hier ketsen metershoge golven tegen de rotsen aan. Dit geeft een mooi waterspectakel. Terug naar het hotel gelopen, wat gezwommen en nog een uurtje geslapen aan het zwembad op een heerlijk loungebed. Het gaat hier allemaal heel relaxed in de supermarkt bv is 1 kassa open en er staan zeker 30 mensen in de rij te wachten. Is iets anders dan bij de jumbo bij 4 de wachtende nog 1 kassa erbij. Even opfrissen en om half 5 komt de driver ons halen en gaan we naar Uluwatuh. Hier ligt de tempel Pura Luhur Uluwatu waar bijna 100m hoge rotswanden boven de onstuimige oceaan oprijzen. Deze kleine zee tempel staat op een hele mooie rots. Het korte pad links van de tempel gaat langs hele mooie uitzichten. Er zitten ook heel veel apen. Heel goed opletten want voor je het weet ben je je bril kwijt. Hebben wij zien gebeuren. De populaire kecak dans wordt hier ook opgevoerd. Kecak is een kakofonie van geluiden en bewegingen. Tientallen mannen met ontblote borst, ze dragen slechts een zwart witte heupdoek en een rode hibiscusbloem achter het oor zitten in cirkels met de armen en vingers uitgestrekt . Ze zingen zonder muzikale begeleiding en in verschillende ritmes stemgeluiden en handgebaren. Vervolgens verschijnen er andere dansers op het toneel die een verhaal uitbeelden. Deze dans wordt ook wel de apendans genoemd. Wij vonden het heel leuk om gezien te hebben. Vervolgens zijn we met driver Eric verder gereden naar Jimbaran. Hier hebben we heerlijk gegeten op het strand met de voeten in het zand. 1kg garnalen helemaal voor mezelf heerlijk. Vers uit het aquarium gehaald, gegrild en gelijk op je bord. David heeft voor kipsate gekozen. We zaten heel romantisch direct aan de zee met de golven voor ons. Vervolgens kwam een bandje een serenade voor ons zingen. Leuk toch. Om 9 uur weer terug naar het hotel gereden. En zo sluiten we onze eerste dag af hier in Bali genoten.

1. Alex en Alma:
    17 september 2019
    Klinkt goed allemaal. Vooral het diner. Geniet ervan samen!
  2. Frans gregoire:
    17 september 2019
    geniet er maar lekker van
  3. Bert van Eck:
    18 september 2019
    Jullie vermaken zich goed 😀
  4. Monique:
    18 september 2019
    Dat klinkt allemaal heel goed. Willemke zou tegen je zeggen "dooie visjes eter" en ging een stuk van je af zitten. Maar laat het allemaal lekker smaken schoonzusje. Veel plezier samen XXX.