Dag 22 Nusa Penida oost rondtour

5 oktober 2019 - Nusa Penida, Indonesië

Hallo allemaal,

Vandaag na het ontbijt een scooter geregeld via de eigenaar van het hotel. Gisteren de westkant van het eiland, vandaag de oostkant. Deze kant van het eiland is veel rustiger. Dat komt omdat veel dag toeristen vanuit Bali alleen de bezienswaardigheden aan de westkant van het eiland bezichtigen. En dan moeten ze de boot weer terug naar Bali nemen. Als eerste zijn we naar teletubbies Hill gereden. Of het programma daar echt is opgenomen geen idee. Het leek er wel op in ieder geval. Hier naar toe was een leuke weg door de bergen. Het laatste stukje weg was weer heel slecht. De Hill stelde niet veel voor. Foto gemaakt en weer teruggereden. We wilden als eerste naar Diamond Beach. De navigatie stuurde ons weer een heel slecht pad op. Hier zijn we op een gegeven moment omgedraaid. We hebben hier de borden Atuh beach aangehouden. Deze twee stranden zouden naast elkaar liggen. Er reden nogal wat taxi's die kant op, als we die volgen komen we zeker op de goede plek terecht. Half uur weer rijden op een hele slechte weg vol kuilen en gaten en uiteindelijk weer goed aangekomen. Wat een geweldig mooie plek weer. Om Diamond beach te bereiken moet je een hele steile trap naar beneden. Er komen ondertussen ook mensen naar boven en het is ontzettend smal. Als afrastering naar het ravijn hangt een koord waar je je aan kan vasthouden. Niet uitglijden want dan lig je beneden en kun je het zeker niet meer navertellen. Het laatste stuk ben ik op mijn kont gaan zitten en zo naar beneden gekropen. Beneden is een geweldig mooi strand omgeven door hele hoge kliffen. De zee is heel ruig met geweldig hoge golven. Je mag hier niet zwemmen door de zeer sterke stroming, hoge golven en de rotsen. Maar heerlijk om door de branding te lopen en te genieten van alle moois om je heen. Weer alle trappen omhoog op handen en voeten af en toe met het zweet in de handen, maar we zijn heelhuids weer boven gekomen. Nog een stuk de berg op gelopen om het mooie uitzicht op foto vast te leggen. Atuh beach ligt aan de andere kant van de kliffen en om dit strand te bereiken moet je ook weer via een steile trap naar beneden. Onze tweede uitdaging dus. Deze treden zijn gelukkig iets breder. Maar wel hele hoge treden. Beneden aangekomen zijn we neergeploft in een heerlijke zitzak onder een parasol. Een lekkere nasi goreng gegeten, een Bintang biertje en een lekkere bananen milkshake gedronken. Wat gekletst met een stel Nederlanders en nog een radler gedronken. Daarna weer alle trappen omhoog. We hebben de calorieën weer verbrand en alle luie zweet is er weer uit. Weer terug gereden naar het hotel. Vanavond is het alweer onze laatste avond hier. Nusa Penida is een geweldig mooi eiland. Het is alleen jammer dat iedereen naar dezelfde bezienswaardigheden gaat, waardoor het op sommige plekken al heel toeristisch is. De oostkant is rustiger dan de westkant. Wij hebben weer genoten van alle mooie dingen en morgen gaan we naar het eiland Nusa Lembongan voor 3 nachten. Morgen om 11 uur brengt de taxi ons naar de haven en dan in de haven nog even tickets regelen voor de oversteek. Groetjes en tot morgen xx

1. Frans gregoire:
    5 oktober 2019
    het is allemaal even mooi geniet er maar lekker van hier is het niks
    bewolkt en koud mooie foto''s
  2. Bert van Eck:
    5 oktober 2019
    Dat was volgens mij weer een super dagje ziet er allemaal mooi uit.
  3. Caroline & Ralph:
    Ziet er weer top uit! Mooie foto’s 👍🏻
  4. Gianna:
    5 oktober 2019
    Wat is het leuk om iedere dag jullie verhaal te lezen.
    Veel plezier en genieten 😎👍
  5. Marian: