Dag 21 West Nusa Penida rondtour

4 oktober 2019 - Nusa Penida, Indonesië

Hallo allemaal,

Gisteravond in de straat gaan eten. Onderweg naar het restaurant lag David languit op de grond. De kant van de weg loopt hier een beetje ongelijk. Hij loopt mij altijd te waarschuwen van kijk uit en nu ging hij zelf onderuit. Gelukkig niks ernstigs. Enkel beetje verzwikt en zijn bril was gelukkig ook nog heel. Zijn leesbril had hij boven op zijn hoofd staan. Na het eten nog even op ons terras gezeten en lekker naar de zee zitten turen. Heerlijk toch dat geluid van de wind en de golven en verder is het helemaal stil. Vanochtend een karig ontbijt. Omelet en 1 snee brood. Gelukkig komen we hier niet om van de honger, want hier liggen zoveel restaurantjes overal. Om 9 uur was de chauffeur hier. De eigenaar van het hotel zou ons vandaag rondrijden. De West kant van het eiland. Als eerste naar broken beach en billabong. Wat een mooi stukje natuur. Maar een hele slechte weg er naar toe. Er kunnen amper 2 auto's langs elkaar en heel veel kuilen in de weg. Een uur lang hobbelen in de auto. Je moet hier zeker niet wagenziek zijn. We waren net op tijd, nog niet zo heel veel toeristen. Naar de volgende bestemming kelingking beach  was het file rijden zo druk. Het probleem is natuurlijk alle toeristen gaan naar dezelfde bezienswaardigheden en aangezien de wegen heel smal zijn kun je amper langs elkaar doorrijden. Bij kelingking beach was het dus ook mega druk. Je kunt hier langs een hele steile trap naar beneden lopen naar het strand. Hebben we maar niet gedaan met die drukte. Foto's gemaakt en snel weer weg. Als laatste naar Crystal Bay. Hier aan het strand afsluiten. Helaas ging de zon weg. Je hebt hier een hele mooie zonsondergang. Vandaag geen zon te zien dus. Voor ons was dit strand veel te massaal. Iedereen komt hier afsluiten na de toer. We hebben afgelopen weken mooiere stranden gezien. Alles bij elkaar genomen was het weer een hele geslaagde dag. Morgen gaan we met de scooter de oostkant van het eiland bekijken. Hopelijk is de weg daar wat beter. Groetjes en weer tot morgen xx

1. Bert van Eck:
    4 oktober 2019
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's, gezellige avond.
  2. Marian:
    Zonde van de drukte.
  3. Madelene:
    4 oktober 2019
    Leuk om weer te lezen. Mooie foto’s !!
    Beterschap met de enkel van David !!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie ☀️😎
  4. Anny Bakx:
    Prachtige foto's !Lekker genieten.😎🍷
  5. RIA van Bergen:
    4 oktober 2019
    Gelukkig niets gebroken dus iets voorzichtiger xxx
  6. Saskia:
    4 oktober 2019
    Mooie foto's. Geen toerist te zien😉. Geniet nog van alles moois.
    Groetjes Saskia
  7. Frans gregoire:
    5 oktober 2019
    geniet er nog maar even van want julie gaan alweer de laatste week in
    ales is daar even mooi zo te zien op de foto''s gr uit stein pa en ma indy
    hier is het zo een beetje herfst kaud