Dag 16 Lovina naar Candidasa

30 september 2019 - Candidasa, Indonesië

Hallo allemaal,

Vanochtend was een heel vroeg begin van de dag. Wekker om half 7. Om 7 uur worden we opgehaald voor de dolfijnentour. We liggen direct aan het strand en kunnen meteen vertrekken met ons privé bootje. Eerst een flink stukje varen. Op de eerste aanlegplaats zijn nog geen dolfijnen te zien. Weer een stukje doorgevaren en daar lagen wel heel veel bootjes. Zodra er dolfijnen te zien waren spurten er alle bootjes tegelijk op af. Nog steeds geen dolfijn op mijn telefoon kunnen vastleggen. Of te ver weg, of ze waren alweer onder water of er kwam net een boot voor. Rond 8  uur gingen de meeste bootjes weg en hadden we wat meer ruimte om de dolfijnen goed te zien. En ja ik heb toch een foto en een filmpje kunnen maken. Gelukkig. Teruggevaren naar de eerste plek. We waren nu nog met een vijftal bootjes over en wat een dolfijnen om ons heen. Heel leuk om te zien van zo dichtbij. Om 9 uur waren we weer terug in het hotel. Even ontbijten en dan weer klaar voor onze volgende bestemming nl Candidasa. Dit is de langste transfer die we hebben ongeveer 4,5 uur. Onderweg nog naar een mooie tempel geweest de Pura Beji. Deze tempel is in de 15de eeuw gebouwd en is helemaal van zandsteen. De balustraden zijn helemaal versierd met ingewikkelde sculpturen van slangen en symbolen van water en vruchtbaarheid, compleet met fantasiebeesten, demonische wachters, vogels en woeste tijgers die door de bladeren gluren. Onderweg nog een drinkstop en om half 3 waren we op onze nieuwe bestemming Sea Breeze Candidada. Een hele mooie locatie direct aan zee. Wat een plaatje weer. Compleet met infinnity pool. Onze kamer is helemaal van hout en heel knus ingericht. Hier gaan we het wel weer 4 nachten volhouden. Morgen weer een scooter huren en gaan we de oost kust van Bali ontdekken. Weer heel veel zin in. Groetjes xxx