Dag 15 Lovina

28 september 2019 - Lovina, Indonesië

Hallo allemaal.

Gisteravond nog even naar het festival geweest. Was net preuvenemint in Maastricht, maar dan aan het strand. Allemaal eettentjes, Muziek, Balinese dans. Leuk om even gezien te hebben. Daarna op het strand in een zitzak wat hapjes gegeten en wat gedronken. Daarna een half uur terug gelopen naar onze villa. Wat was het nog warm. Lekker in de airco op de kamer. Om half tien had ik de oogjes weer dicht.

Vanochtend na het ontbijt weer een scooter gehuurd. Als eerste zijn we naar de Air Panas Banjar gereden. Dit is een natuurlijke zwavelbron. Het water iets warmer dan lauw stroomt vanuit de bekken van gebeeldhouwde slangen in de bassins. Bij een van de drie bassins krijg je een gratis massage door onder de hogere waterspuwers te gaan staan. Na heerlijk gebadderd te hebben en weer schoon gedoucht zijn we iets verder gereden naar de boedha tempel. Dit is de Brahma Arama Vihara. Deze Thaise Theravada boeddhistische tempel met zijn feloranje dak en beelden van Boeddha en andere figuren werd in 1958 gesticht door een Balinese monnik en in 1971 herbouwd. Er is een mooi uitzicht op de kust. Deze tempel ligt boven op een berg. Helemaal door de bergen gereden, door hele kleine dorpjes en via de Twin Lakes doorgereden naar de Pura Ulun Danu Beratan. Deze tempel lijkt op het water te drijven. Het meer is een belangrijke bron van water voor de landbouwgebieden en rijstvelden in het Zuid- en noordwesten van het eiland. Veel Balinezen brengen een eerbetoon aan Dewi Danu, de godin van het meer. Als laatste naar de Sekumpul waterval gereden. Aangezien we hier pas om half 4 waren en het een wandeling van 1,5 uur zou zijn, waren we bang dat we in het donker nog 1,5 uur terug zouden moeten rijden. Aangezien we hier 36 euro moesten betalen om alleen de waterval te mogen zien, wilden we het ook niet gehaast doen. Helaas, we hebben al verschillende watervallen gezien dus het zal wel geen gemis zijn dat we deze niet gezien hebben. Het was vanmiddag zelfs fris in de bergen, dus het voelde weer heerlijk in het dal met het zonnetje. Nog even zwemmen en morgen alweer door naar onze volgende bestemming Candidasa. Groetjes xxx

1. Frans gregoire:
    28 september 2019
    leuke foto=s dat boedagewaat staat je goed
    je kunt je best aan sluiten bij de orde gr pa en ma
  2. Ingrid en Winny:
    28 september 2019
    Viel me ook al op. Ik denk toch David dat een rok in Nederland je best zou staan hihi.
  3. Bert van Eck:
    28 september 2019
    Jullie weer een gezellig dagje gehad, dat eindigde in een leuk verhaal.
  4. Trudie en Evert:
    28 september 2019
    Wat is het heerlijk om jullie mooie verhalen te lezen en de prachtige foto’s te zien, ik ben met jullie mee aan het genieten.
    Groetjes en geniet ervan.
    Trudie en Evert
  5. Jolanda Klarenaar-Verleg:
    29 september 2019
    Ik ben het helemaal met Trudie eens, ziet er allemaal mooi uit. Ik kijk ook elke dag uit naar jullie belevenissen. Geniet ze en stuur wat zon en warmte deze kant uit.
    Groetjes
  6. Marian:
    29 september 2019
    Steeds weer leuk om te lezen.