Dag 15 Lovina

28 september 2019 - Lovina, Indonesië

Hallo allemaal.

Gisteravond nog even naar het festival geweest. Was net preuvenemint in Maastricht, maar dan aan het strand. Allemaal eettentjes, Muziek, Balinese dans. Leuk om even gezien te hebben. Daarna op het strand in een zitzak wat hapjes gegeten en wat gedronken. Daarna een half uur terug gelopen naar onze villa. Wat was het nog warm. Lekker in de airco op de kamer. Om half tien had ik de oogjes weer dicht.

Vanochtend na het ontbijt weer een scooter gehuurd. Als eerste zijn we naar de Air Panas Banjar gereden. Dit is een natuurlijke zwavelbron. Het water iets warmer dan lauw stroomt vanuit de bekken van gebeeldhouwde slangen in de bassins. Bij een van de drie bassins krijg je een gratis massage door onder de hogere waterspuwers te gaan staan. Na heerlijk gebadderd te hebben en weer schoon gedoucht zijn we iets verder gereden naar de boedha tempel. Dit is de Brahma Arama Vihara. Deze Thaise Theravada boeddhistische tempel met zijn feloranje dak en beelden van Boeddha en andere figuren werd in 1958 gesticht door een Balinese monnik en in 1971 herbouwd. Er is een mooi uitzicht op de kust. Deze tempel ligt boven op een berg. Helemaal door de bergen gereden, door hele kleine dorpjes en via de Twin Lakes doorgereden naar de Pura Ulun Danu Beratan. Deze tempel lijkt op het water te drijven. Het meer is een belangrijke bron van water voor de landbouwgebieden en rijstvelden in het Zuid- en noordwesten van het eiland. Veel Balinezen brengen een eerbetoon aan Dewi Danu, de godin van het meer. Als laatste naar de Sekumpul waterval gereden. Aangezien we hier pas om half 4 waren en het een wandeling van 1,5 uur zou zijn, waren we bang dat we in het donker nog 1,5 uur terug zouden moeten rijden. Aangezien we hier 36 euro moesten betalen om alleen de waterval te mogen zien, wilden we het ook niet gehaast doen. Helaas, we hebben al verschillende watervallen gezien dus het zal wel geen gemis zijn dat we deze niet gezien hebben. Het was vanmiddag zelfs fris in de bergen, dus het voelde weer heerlijk in het dal met het zonnetje. Nog even zwemmen en morgen alweer door naar onze volgende bestemming Candidasa. Groetjes xxx