Dag 11 snorkelen Pulau Menjangan

25 september 2019 - Pemuteran, Indonesië

Hallo allemaal,

Dag 11 alweer wat gaat dat ongelooflijk snel. Het is elke dag weer wakker worden en genieten van alle moois wat op ons pad komt. Vandaag een hele mooie snorkeltour. Na het ontbijt om 9 uur opgehaald voor de tour. Allerlei nationaliteiten weer. In totaal 10 personen waarvan 2 Duitse jongens die gingen echt duiken en de rest ging allemaal snorkelen. Mensen uit Californië, Italië, Frankrijk, Duitsland en wij uit Nederland. Eerst onze flippers passen, masker en snorkel en dan door naar het strand waar we op de boot stappen. Het is maar een paar minuten met de auto en dan 3 kwartier varen op toch wel open zee. Heerlijk toch de zee, lekker de wind door je haren, en het geluid van de motor van de boot en de golven die tegen de zijkant van de boot kapot slaan. Dit is voor ons zeker ook vakantie.  Twee verschillende snorkelplekken aangedaan. Per plek mochten we ongeveer 1 uur snorkelen. Het was net een aquarium met allemaal tropische vissen. Wat een mooi en helder water. Jammer dat er ook hier al heel veel dood koraal is. Tijdens het zwemmen had je soms hele warme stromingen. David heeft de go pro hier goed kunnen uitproberen onder water en hele mooie filmpjes kunnen maken. Tussendoor hadden we een pauze op de boot en kregen hier een lunch. Allemaal in boterhammentrommels tussen bananenbladeren mie of nasi goreng of nasi campur. En papaya fruit. Smaakte heerlijk. Rond 15 uur waren we weer terug in de villa. Alle zoutwater van ons afgespoeld en daarna een heerlijke cappuchino met gebak bij een plaatselijke bakkerij. Daarna nog wat drinken op het strand. Blog schrijven en vanavond gaan we een kleine warung uitproberen. Tip van de Duitse jongens.

Groetjes van ons uit het zonnige en warme Bali

1. Frans gregoire:
    25 september 2019
    prachtig allemaal maar voor ons veel te
    vermoejend amuzeer julli maar gr uit stein
  2. Caroline & Ralph:
    25 september 2019
    Hallo luitjes, zo te zien genieten jullie volop en gelukkig voel je je weer wat beter Monique 👍🏻
    Maak veel mooie foto’s en herinneringen! Kan jullie niet meer afgepakt worden.
    Groetjes uit Munstergeleen