Dag 3 Hanoi

10 mei 2018 - Hanoi, Vietnam

Gisteravond lagen we al vroeg te slapen 20.30 uur. Na een vermoeiende reis even bijslapen. Om 22.00 uur word ik wakker en heb het gevoel alsof ik al een hele nacht geslapen heb. Niet dus daarna nog even ingeslapen tot 24 uur om vervolgens een paar uur wakker te liggen in bed. Hoezo jetlag?? Daarna gelukkig nog even geslapen. We dachten als laatste aan het ontbijt te zijn maar waren zelfs een van de eersten om 9.00 uur. We hadden vanochtend een vrije ochtend en iedereen mocht dus ook rustig aan doen. Ben nog even een rondje gaan wandelen met David rondom het Hoan Kiem meer. Om half 12 verzamelen en met de riksja achter elkaar aangereden door de smalle straatjes tot aan het meer. Wat een belevenis dwars door het drukke verkeer. De scooters rijden links en rechts aan je voorbij. Overal straatkarretjes met eten en het tegemoetkomende verkeer crossed overal voorbij. Bij het meer hebben we de boeddhistische tempel Ngoc Son bezocht, op een klein eilandje middenin het meer. Hier was ook een hele grote schildpad te zien deze heeft in het meer geleefd. Deze schildpad brengt volgens de mensen hier geluk. Een schildpad kan 300 jaar worden en de mensen hopen hierdoor ook 100 jaar te worden. Maar de schildpad is nu dood en nu dan?? Aansluitend zijn we met een gedeelte van de groep gezamenlijk gaan eten. Vietnamese tapas hmmmm lekker. Maar met stokjes eten gaat het voor mij niet worden David wel. Vanmiddag een stadstour door de smalle straatjes en aansluitend naar een traditione waterpoppenshow geweest. Deze show was niet zo heel spectaculair maar toch leuk om gezien te hebben. Daarna aan het meer een roofbar bezocht met een aantal gezellige mensen. En kwamen net aan tijdens het happy hour natuurlijk. Er werd een tap tigerbeer op tafel gezet en zuipen maar in die warmte pfff. Ik heb het maar bij mijn kokosnootsap gehouden. Daarna met zijn allen besloten om gelijk te gaan eten ipv douchen want door de warmte blijf je toch zweten hier. Heerlijke rijst met zoetzure kip gegeten. Nog een drankje in het hotel met zijn allen douchen, blog schrijven en naar bed. Morgen gaat om 6.45 uur de wekker. Om 8 uur vertrekken we met de bus voor een stadstour, nog wat tempels bezoeken en het vrouwenmuseum. Morgenmiddag vrije middag.

Groetjes

1. Frans en tiny gregoire:
    11 mei 2018
    prachtig leuk om te zien