Dag 8 Dong Hoi

15 mei 2018 - Dong Hoi, Vietnam

Hallo allemaal.

Gisteravond zijn we met de nachttrein om half 11 vertrokken van Ninh Bình naar Dong Hoi. Hele mooie schone trein dat was in Thailand wel anders. Schone lakens, dekbedden een gezellig avondlichtje, flesjes water, koekjes en zelfs een tros bananen. Zo komen we de nacht wel.door. Voor de zekerheid had ik mijn tanden nog in het hotel gepoetst omdat ik geen zin had om in een vieze wc in de trein dat te doen maar viel achteraf gelukkig allemaal mee. We hadden een 4 persoonscouchette voor ons tweeën dus plek genoeg. Alleen past David met zijn lengte niet in een Vietnamees bed natuurlijk. Ondanks alles toch redelijk geslapen in de waggelende trein. Vanochtend om half 7 aangekomen op het station in Dong Hoi. Gelijk met de bus doorgereden naar ons hotel waar we gelijk konden ontbijten ons enigszins opfrissen en omkleden. Vandaag staan de Phong Nha grotten in het Ke Bang Nationaal park op het programma. Deze staan op de Werelderfgoedlijst van Unesco. De verwachtingen zijn dus hoog. Deze grot behoord tot de grootste natuurlijke grot ter wereld. De grot die wij bezocht hebben staat tegenwoordig op nr 3 van de wereld maar de grot was idd geweldig mooi. Eerst weer met een motorbootje over de rivier varen en vervolgens worden we al roeiend door de grot gevaren. De grot is ongeveer 2 km lang en in de grot gaan we al lopend verder. Via allerlei trappen komen we weer bij de ingang van de grot. Met zijn allen hier een ijsje gegeten en met de boot weer terug. Er was bij de reisleider geklaagd door een aantal mensen dat ze toch af en toe een koffiestop willen en niet alleen een druk programma en daar heeft Moa vandaag toch op ingespeeld. Top gedaan Moa we hebben ook vakantie natuurlijk. Vanmiddag weer een echte Vietnamese lunch. Valt ons op dat het Vietnamese eten minder lekker is dan de Thaise keuken. Zijn wel lekkere gerechten bij maar in Thailand hebben we beter gegeten. Hebben van de week hier ook een Thais restaurant bezocht heerlijk. De Vietnamese keuken is soms een beetje flauw van smaak maar chilisaus doet ook hier wonderen. Vanmiddag heel even bij het strand gaan kijken ons hotel ligt aan zee, maar te harde stroming om te zwemmen. Even in het zwembad gezwommen maar was meer een jacuzzi zo warm niet echt om af te koelen. Maar wel even lekker om te relaxen. Morgen reizen we weer 200km naar het midden van Vietnam. Hier verblijven we dan weer 2 nachten. Ondanks de warmte boffen we tot nu toe heel erg met het weer. Alleen tijdens een doorreis in de bus regen gehad en 's avonds en 's nachts. Dus jullie horen ons zeker niet klagen. Hotelkamers zijn ook netjes en schoon. We genieten hier volop. Groetjes

1. Saskia:
    15 mei 2018
    Het klinkt allemaal indrukwekkend. Nou veel plezier nog en vooral geniet! Groetjes
  2. Frans gregoire:
    15 mei 2018