Dag 13 Hoi An

20 mei 2018 - Hoi An, Vietnam

Na het ontbijt met de fiets naar het oude centrum gefietst. Wat een verschil met de eerste dag toen we aankwamen. 'S morgens is het heerlijk rustig in het centrum, maar tegen een uur of 5 loopt het centrum helemaal vol met toeristen. We waren wat aan het snuffelen in de winkeltjes toen er een vrouwtje op ons afgelopen kwam om kleding te laten maken. Aangezien ik hier een jurkje wilde laten maken hebben we deze kans maar gelijk gegrepen. Bleek toevallig het zaakje te zijn waar we door de reisleider al naar toe waren geleid. De boeken doorgekeken en uiteindelijk een jurkje gevonden. Maar welke stof? Als je moet kiezen uit honderden soorten en kleuren. Toch maar een keuze gemaakt, maar er moet een bamdje op genaaid worden van een effen kleur dus de hele markt met dat vrouwtje afgelopen om de passende kleur te vinden. Ook dat is uiteindelijk gelukt. Alle maten opnemen van kop tot teen en na wat heen en weer getouwtrek over de prijs zijn we hier uiteindelijk overeen gekomen. Helft aanbetaald en op het einde van de dag nog eens passen. Terug naar het hotel gefietst en vervolgens nog even naar het strand gefietst. Daar kwamen we een aantal mensen van onze groep tegen. Samen geluncht was de bedoeling. Maar we werden heen en weer getrokken op het terras want onze ligstoelen hoorden bij een ander terras dan de rest. Uiteindelijk hebben wij samen met nog een stel gegeten en 1 koppel moest naar het andere terras. Hilarisch maar zo gaat dat hier in Vietnam. Om 16 uur weer terug naar hotel gefietst alle zand afgespoeld en weer doorgefietst naar de kleermaker. Dat was nog een hele toer want we konden de winkel niet meer vinden
Aan verschillende mensen gevraagd maar die stuurden ons iedere keer weer een andere kant op. Uiteindelijk heeft een scooterrijder ons de goede weg gewezen en waren we nog op tijd bij de kleermaker. Hier bleek mijn jurk al klaar te zijn. 11 uur besteld, 17 uur helemaal klaar ongelofelijk en hij past ook nog. Mooi gemaakt hier in Vietnam. Je kunt ook zelf een model inleveren en dan maken ze het hier voor je. Weer terug gefietst zweet zweet weer douchen want we hadden om 18 uur een afspraak voor een massage. Een heerlijke ontspannen massage gehad en weer heerlijk zen. Was gelijk meegenomen 5 kilo was 4 euro. Ruikt het weer wat frisser in ons koffer. Maar weer douchen want ons lijf zit helemaal vol olie natuurlijk. Samen met een stel uit eten geweest was ook weer erg lekker. Ondanks dat het een relax dagje zou moeten zijn, zijn we toch weer actief bezig geweest. Moe en voldaan gaan we weer slapen. Morgen misschien echt relaxen en dinsdag gaan we weer verder met onze rondreis.

1. Frans gregoire:
    21 mei 2018
    zo te lezen hebben jullie er weer een warme dag er opzitten amuzeer julie maar
    hier is het ook een beetje zomer sven is zijn telefoon al weer eens kwijt
    hij ging hem gistere avond nog zoeken of hij gevonden is weet ik niet
    voor de rest gaat alles zijn gangetje hier groetjes uit stein
  2. Marian van Eck:
    21 mei 2018
    jullie zijn heel ondernemend.Je bent er nu toch dus dan ook alles maar bekijken.
    Show je nieuwe jurk eens!!!!!!
  3. Caroline & Ralph:
    21 mei 2018
    Jullie zitten dus niet stil 😜
    Geniet er van want het zal zeker een vakantie zijn om nooit te vergeten! 👍🏻
  4. Joyce Welters:
    Foto van de jurk? ^^