Dag 12 Hoi An

19 mei 2018 - Hoi An, Vietnam

We konden het toch niet laten. Vanmorgen toch maar meegegaan met de fietstocht. We wilden eigenlijk een paar dagen relaxen, maar dit is natuurlijk wel de manier om met de plaatselijke bevolking in aanraking te komen. Om 8.30 uur vertrokken met de fiets en al heel snel fietsten we op hele rustige smalle weggetjes op het platteland. Wat was dit weer leuk. Langs de rijstvelden, huisjes van de plaatselijke bevolking, hele kleine hostels. Midden in een weiland zijn we gestopt en mochten we de plantjes water geven. In Nederland klinkt dat heel debiel, maar hier is dat toch even anders. Twee gieters worden met elkaar verbonden met touw en een houten stang. Die stang moet je op je schouders dragen. Gieters vullen met water uit een teil, hiermee naar het veld lopen en de planten water geven haha. Dit wordt nog leuker als er een echtpaar van 95 en 92 jaar uit hun huisje komen die graag met je op de foto willen. Onderweg ook nog op.een waterbuffel mogen zitten en een rondje op gereden. Kunnen hier zo gaan werken bij de boeren, hebben vanmorgen goed geoefend. Als we geld te kort komen kunnen we nog altijd gaan boeren. Uiteindelijk even uitrusten bij een locale familie. Lekker wat gedronken, meloen, kokos en rijstkoeken gegeten en daarna in een rond vissersbootje gaan varen over het water tussen het riet door. De mensen hadden veel moeite gedaan een bloemetje en een sprinkhaan van riet gemaakt en als ring kregen we die om onze vinger geschoven. Na het roeien en varen weer terug aan wal. Wat waren deze mensen vriendelijk en gastvrij. Ze begonnen gelijk weer meloenen te snijden en wilden ons nog niet kwijt. Weer terug naar het hotel gefietst. Even afkoelen onder de douche en weer een fiets bij het hotel gepakt, deze kun je gratis meenemen en richting strand gefietst. Daar aangekomen werden we van alle kanten tegengehouden om.onze fiets te stallen. Kosten 20.000 dong is 80 eurocent. Wat een geld haha wordt je fiets bewaakt die bijna uit elkaar valt. Lekker aan het strand gewandeld hier waaide het heerlijk. De bedjes moesten we eigenlijk betalen, maar we hoorden van Nederlanders als je ging lunchen bij het strand waren de bedjes gratis. Je moet het maar weten. De bedjes zouden 150000 Dong zijn en we hebben geluncht voor 200000 Dong. Bijna gratis lunch toch. Heerlijk gezwommen in de zee waar we nog een hele grote kwal tegenkwamen. Zee was heerlijk koel is wel lekker bij 37 graden. Terug naar het hotel gefietst en na het douchen gaan we met zijn zessen en de reisleider met de bus naar Danang. Daar is op zaterdagavond schijnbaar van alles te doen en daar is een drakenbrug die echt vuur gaat spugen zijn benieuwd. Daar gaan we ook eten en drinken met zijn allen. Ondanks dat het een relax dagje zou worden hebben we heerlijk genoten van de activiteiten en het strand. Heerlijk vakantie toch.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joyce Welters:
    19 mei 2018
    Ziet er geweldig uit! Groetjes X
  2. Frans gregoire:
    20 mei 2018
    geniet er nog maar wat van gr uit stein ook van de kinderen
    en indy komen van daag frietjes eten
  3. Marian van Eck:
    20 mei 2018
    Al met al toch een drukke relaxte dag.Leuk om alles te lezen.
  4. Bert van Eck:
    20 mei 2018
    Het blijkt wel, jullie zijn echte Nederlanders. Veel voor weinig hahaha.