Dag 11 tm 14 Hoi An

18 mei 2018 - Hoi An, Vietnam

Na het ontbijt vanochtend om 8.00uur vertrokken naar onze volgende bestemming Hoi An. Onze eerste rustplek was bij een vissersdorp waar oesters worden gekweekt. Na de koffie vervolgen we de weg over de Hai Van Pas, die wordt ook wel de wolkenpas genoemd. Dit is de hoogste pas in Vietnam. We hadden gelukkig open en zonnig weer normaal gesproken rijdt je hier letterlijk door de wolken. Nu hadden we hele mooie vergezichten over de bergen, de zee, strandjes en kleine dorpjes. Op de pas nog even gestopt om foto's te maken. Daarna verdergereden naar het Cham Historisch museum in Danang, met oude opgravingen uit het Cham tijdperk. Mooi museum met op de bovenste verdieping een foto tentoonstelling van de beste foto's van 2017. Heel indrukwekkend allemaal. Als laatste 's morgens naar de marble Mountains, langs prachtige grotten en tempels. Was wel wat klimwerk via de trap en ontzettend warm maar zeker de moeite waard had ik niet willen missen. Weer beneden aangekomen kon je hele mooie marmeren beelden kopen. En laten opsturen naar huis. Toch maar niet gekocht. 'S middags doorgereden naar Hoi An. Heel leuk stadje bekend om zijn Frans koloniale en Japans Chineze huizen. Mooie Aziatische bruggetjes en sprookjesachtige zijden lampionnen. Na de lunch stadswandeling door het oude autovrije stadscentrum en langs de beroemde overdekte Japanse brug. Een van de Chinese gemeenschapshallen, het historisch museum en een van de voormalige koopmanshuizen. Nog in een fabriek geweest waar ze zijde maken. Van de zijderups tot de draad en het weven van de stoffen. Hier kon je ook allerlei kleding laten maken, schilderijen die werden geweven, tafellakens ed. Daarna mochten we zelf aan de slag. We hebben allemaal een lampionnetje gemaakt en dat mochten we mee naar huis nemen. Weer wat voor in de handbagage. Het was dus weer een hele drukke, warme dag. Maar weer heel veel gezien en gedaan. We hebben ons morgen nog opgegeven voor een fietstocht met 6 personen en daarna hebben we 3 dagen de tijd om te doen wat we zelf willen, zonder programma. We hebben fietsen ter beschikking in het hotel en liggen 3 km van het strand vandaan. Genoeg tijd om even te ontspannen, wat langer slapen en te genieten van de omgeving. Eerste indruk van Hoi An is heel gezellig maar ontzettend druk met toeristen. Groetjes van ons

1. Frans gregoire:
    18 mei 2018
    zo te lezen is het toch een hele beleefenis amuzeer julie maar hier gaat alles zijn gangetje
    met indy is ook alles prima het is niet somers op het ogen blik veel te koud
    voor de tijd van het jaar gr van uit stein
  2. Gianna:
    19 mei 2018
    Wat leuk om iedere keer jullie verhaal te lezen. Geniet en ontspan nu ook maar een paar dagen. Nog veel plezier, groetjes
  3. Bert van Eck:
    20 mei 2018
    Het blijft leuk om elke keer weer een verslag te lezen en de foto's te bekijken, het blijft interessant! Groetjes en geniet ze 😀