Dag 7: van Hikkadua naar Tangalle

12 maart 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Vanochtend uitgeslapen tot 8.30 uur. Weer alles ingepakt en nog een laatste keer ontbijten hier in het hotel. De afstand is ongeveer 90 km die we vandaag moeten afleggen met Truus. Nog even geld pinnen en gelukkig bij de tweede ATM al gelukt. Nog even het ontbijt afrekenen bij het hotel en dan kunnen we weer op pad. Het eerste stuk hebben we afgelopen dagen al een keer gereden toen we naar Galle zijn geweest. Nog even voorbij Galle gestopt, voor een lekkere bananen shake aan het strand, en hier hing een schommel , die wilde ik natuurlijk ook even proberen. Langs de weg kwamen we de paalvissers tegen. Hier ook maar even gestopt, al is het maar voor de foto. Je kon ook zelf gaan zitten voor 6 euro. Die vissers zitten hier alleen voor de show. Heb ze geen vis zien vangen. Weer verder gereden naar secret beach. Dit was nog een spannend weggetje om er te komen met Truus. Heel smal en steil omhoog. Truus trok het maar net. Truus geparkeerd, 5x zo duur dan bij het strand zelf, maar ik was blij dat ik niet verder hoefde te rijden. We moesten wel nog een kilometer lopen. En dat op mijn teenslippertjes over de stenen naar beneden. Bij het strand aangekomen bleek het niet zo secret te zijn. Heel veel toeristen dus. Wij waren de oudste. Wel nog even lekker op een bedje kunnen liggen, leuke muziek en een lekker drankje. Nog even in het water gelegen en weer verder. Coconut Tree hill stond nog op mijn lijstje. Alleen voor de foto. Dit is een berg met allemaal palmbomen. We waren in de buurt, dus maar even gestopt. Uiteindelijk waren we om 16 uur in het Isana beach house, wederom aan het strand. Hier blijven we 3 nachten. Ze gaan vanavond voor ons koken, ben benieuwd.

Morgen gaan we met de taxi naar Udawalawe national park. Dat is ongeveer 1,5 uur rijden van hier. Om 5 uur vertrekken we morgenvroeg

Foto's volgen later. Slecht internet hier

Secret beach

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    12 maart 2024
    Lijkt me met Truus op zo'n paadje niet echt lekker.
    Wel weer een mooie dag.
    Eet smakelijk voor straks
  2. Monique:
    12 maart 2024
    Leuke avontuurlijke reis en spannend om jullie verhalen te lezen.
    Echt een reis waar jullie weer op en top van genieten, avonturiers😂.
    Nog veel plezier en laat het eten smaken😘
  3. Trudie en Evert:
    12 maart 2024
    Jullie verhalen zijn weer om van te smullen, heerlijk om te lezen en zo met jullie mee te reizen 👍
  4. Wilma Monfrance:
    13 maart 2024
    Geweldig jullie verhalen en zo leuk om te lezen. Veel plezier.

Jouw reactie