Dag 24 Ho Chi Minh

1 juni 2018 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag onze laatste dag in Saigon oftewel Ho Chi Minh. Er stond nog een optionele excursie op het programma nl een fietstocht aan de andere kant van de stad. Aangezien we vandaag een hele lange reisdag hebben heeft iedereen hier maar van afgezien. We worden vanavond om 20.15 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan en hebben onze kamer nog maar bijgeboekt tot 18 uur. Kunnen we ons nog even opfrissen voordat we gaan. Vanochtend lekker uitgeslapen op het gemak ontbeten en daarna nog een tijd op de kamer doorgebracht wat gelezen, geinternet, bij de ABC bakery nog een cappuchino gedronken en om 13.00 uur nog een laatste gegezamenlijke lunch. Konden we gelijk uitgebreid afscheid nemen van Moa onze reisleider. Iedereen had een enveloppe met geld voor hem gemaakt met een persoonlijk briefje. Hij vliegt vanavond weer terug naar Hanoi, waar volgende week woensdag weer zijn nieuwe rondreis begint. Hij is maar 5 dagen per maand bij zijn gezin met 2 jonge kinderen en 4 dagen rijdt hij naar huis met de scooter op en neer. De eerste dagen van de rondreis beginnen in Hanoi dus dan kan hij op en neer naar huis rijden. Lekkere Vietnamese lunch gehad en de loperamide gaat weer door de bus. David ook. Na de lunch nog wat gedronken in de stad. Daarna terug naar de kamer. David nog even geslapen en om 18 uur de sleutel van de kamer ingeleverd. Nog een broodje gegeten bij de bakkerij en daarna door naar het vliegveld. We hadden geluk het vliegtuig is niet vol dus snel ergens anders gaan zitten, hadden we 4 stoelen per persoon. Dat wordt lekker slapen. Dit heeft niet lang geduurd. Een vrouwtje van de groep was niet goed geworden. Lag aan de zuurstof op de grond. Ik werd op een gegeven moment wakker gemaakt of ik ergens anders wilde gaan zitten zodat zij kon liggen. Dus David had ook pech die lag ook languit te slapen en ik had weer een stoel nodig. Jammer maar helaas. Het is nog maar de vraag of dat vrouwtje verder mag vliegen. Ze moet zich in Dubai op de vlieghaven door een arts laten onderzoeken of ze verder mag vliegen, dus dat is nu nog even de vraag. Nu even 3,5 uur wachten in Dubai en dan nog 7 uur naar Schiphol. Hopelijk zit deze vlucht ook niet vol en kunnen we nog even languit liggen. We zullen zien. Groetjes uit Dubai

1. Frans gregoire:
    1 juni 2018
    goeie terug vlugt en tot weerziens in stein groetjes
  2. Marian van Eck:
    1 juni 2018