Dag 24: hotel Cloud 9 Negombo

30 maart 2024 - Stein, Nederland

Vanochtend de wekker om 8.30 uur gezet, maar was al om 7 uur wakker. We liggen 's avonds toch op tijd in bed en dan hebben we onze uurtjes toch geslapen. Gisteravond nog heerlijk gaan eten bij Pick&me. Heerlijke gepaneerde garnalen gegeten in een zoet/zure saus. Nog een heerlijk gebakken banaan met ijs toetje na. Jammie jammie. Na ons laatste ontbijt hier tassen weer ingepakt en Truus teruggebracht naar het verhuurbedrijf. Daryan was er nog niet. Wij waren wat vroeg en hij kwam een kwartier te laat. We hadden om 10 uur afgesproken. Nog even staan kletsen en de borg weer terug gekregen. Hij vroeg nog of we onkosten gehad hadden aan de tuk tuk, maar was alleen olie, die hebben we maar niet in rekening gebracht. We wilden terugwandelen naar het hotel, maar zijn hulpje wilde ons wel brengen. Bij het hotel nog gevraagd of er een kamer vrij was vandaag, maar helaas alles is volgeboekt. Sleutel ingeleverd en tassen bij de receptie neergezet. We hebben het hele zwembad oor ons alleen, het zonnetje schijnt, wie doet ons wat. We gaan gewoon nog genieten van deze laatste vakantiedag. Vanmiddag nog even gaan lunchen en daarna weer teruggewandeld naar het hotel. Wat is het warm vandaag. Nog een laatste duik in het zwembad, afspoelen en laten opdrogen. Omkleden en de laatste spulletjes gaan nog in de tassen. David zijn tas is gescheurd naast de rits. Een dik vest eronder geduwd en de riem extra aangetrokken. Hopenlijk zit er nog alles in wanneer we in Düsseldorf aankomen. Het zijn alleen maar kleren, geen waardevolle spullen. De taxichauffeur staat al klaar en we zijn dan ook ruim op tijd weg. Om 20.15 uur vliegen we naar Doha. Het is gelukkig niet druk op de weg en een half uur later zijn we op de vlieghaven. We mogen niet naar binnen, moeten eerst ons ticket laten zien. Als eerste door de beveiliging en daarna wachten om de koffers in te leveren. We hadden natuurlijk de verkeerde rij gekozen. Er stond een familie vooraan met 5 koffers en het duurde en duurde maar. Er waren al mensen achter ons gewijzigd van rij en die waren al allemaal weg en wij stonden nog steeds in de rij. Nog even een visum check aan de hand van een nieuwe stempel in het paspoort. Dat ging allemaal heel vlot. Nog een kop cappuccino drinken en ze hadden heerlijke koekjes. Honger hebben we nog niet. We hebben vanmiddag eigenlijk veel te veel gegeten. Maar afwachten wat we in het vliegtuig krijgen en anders eten we in Doha straks nog wel iets. Nog een half uur en dan kunnen we alweer boarden. Om 19.15 uur lopen we naar de gate en we vonden het raar dat we nog geen security gehad hebben. Blijkt dat dit net voor de gate is. Daar hadden we nog even oponthoud. Na de security konden we gelijk het vliegtuig in. Een kwartier eerder vertrokken  dan gepland. 5,5 uur gevlogen. Tijd ging snel. 2 films gekeken, beetje geslapen en gegeten. Nu 2 uurtjes wachten in Doha en dan mogen we weer boarden voor de laatste vlucht. Hopenlijk gaat die ook zo snel. Vlucht viel mee netjes op tijd weer vertrokken. De overstap viel ook mee. De foto's nog eens allemaal bekeken op de telefoon. En voor dat je het weet kun je alweer boarden. Laatste stuk van de vlucht wel heel veel turbulentie gehad. Zelfs het personeel mocht niks meer rondbrengen. Dan krijg ik het toch altijd bebauwd in zo een vliegtuig. Gelukkig alles goed gegaan. Om 6.45 uur geland. Koffers kwamen ook netjes binnen. Lynn heeft ons opgehaald en om 9 uur weer home sweet home.

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van de verhalen als wij van de vakantie. Dankjewel in ieder geval voor de lieve reacties. En als je van Azië houdt is Sri Lanka zeker een aanrader.

1. Wilma Monfrance:
    Hoi Monique en David.
    Ik heb zeker genoten. Prachtige foto s
    Groetjes wilma
  2. Marian:
    Weer thuis.
    Genoten van de reisverslagen.
    Op naar de volgende .😉🙃🙂
  3. Monique:
    30 maart 2024
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Nu kunnen jullie nog een paar daagjes nagenieten.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's, tot snel 😘.
  4. RIA van Bergen:
    30 maart 2024
    Heerlijke foto's gezien waren héél mooi mooie verhalen en nu weer veilig geland in een nat Nederland wel thuis groetjes xxx

Jouw reactie